Testu n"asturiano Milenta cómics: Emigrantes, de Shaun Tan


L'otru día, nun comentariu a un artículu sobre cine mudu, faláronme de Shaun Tan, al que nun conocía. Dixe que diba buscar el llibru, y 48 hores dempués ya taba lleíu. El comentariu nun me valió sólo pa atopar a Shaun Tan; tamién pa descubrir la biblioteca de La Granda, un tesoru nel mediu'l campu San Franciscu. Una biblioteca infantil y xuvenil, pero que a los efeutos tien una coleición de cómics que completa perbién a la biblioteca'l Fontán. NUnca entrara nella, y agora van veme perellí a menudo, me paez.

Emigrantes ye otru de esos cómics que faen del xéneru un arte. Cada viñeta ye un cuadru maraviyosu. Ye una hestoria ensin pallabres, pero nun faen falta. Améstense los detalles de la vida d'un inmigrante, la confusión, el ablucamientu, la indefensión... con una estética que d'un llau val pa que el llector tea como'l protagonista, ensin saber bien qué son les coses que ve ni qué dicen los cartelos que llee, pero d'otru llau resulta onírica, orixinal, llamativa.

Shaun Tan cuenta la hestoria dende los detalles, dende duchase, mercar comida, o subir a un autobús. Xuega a repetir los detalles d'una viñeta'n otres, y xuega a alcontrar les hestories que hai detrás de caún de los emigrantes que apaecen. Pero con qué dibuxos... Hai que ver cómo dibuxa los xestos, les manes, les espresiones de les cares. Dicho con poques pallabres: los seres humanos (porque eso ye lo que somos a la vista, los xestos, los movimientos, les cares).

Les viñetes que pongo equí son de les más sencilles, porque les otres hai que veles nel llibru. Dende les tapes, ye una obra de arte, nun hai dulda.

Gracies, César Álvarez.

3 comentarios:

darioa dijo...

Es que hay que tener niños. Así que yo recuerde, en la Granja tenemos: XIII (falta alguno), el Mercenario (falta alguno), Príncipe Valiente completo, Recopilación del Corto Maltés, muchos de Giménez (profesionales, paracuellos...), la colección que sacó el País, etc.

Además de otros más "infantiles": Asterix, Lucky Luke y demás...

Tania-chan dijo...

¿A que es una maravilla? Es increíble como, sin que te aparezca una sola palabra, queda totalmente claro lo que el protagonista y demás personajes sienten ante el mundo que les rodea.

Y menudo mundo, todo es raro y fantástico a la vez para el protagonista. Me encanta la escena en que se ve la estatua gigante que domina la ciudad. Es una especie de pájaro sujetando un huevo con mucho mimo... tiene un algo que me da una sensación de cariño y tristeza a la vez. Increíble lo que llegan a transmitir esas escenas!

Ah, y me encantaban las mascotitas de la gente. Me quedo con la que tiene la señora del hotel en que se aloja el protagonista... ese bichillo tan mono que sale de una especie de tetera :D

Me alegro de que lo hayas leído y espero que con tu post más conocidos se animen a hacerlo. Realmente merece la pena.

Guti dijo...

Darío: efectivamente, no esperaba encontrarme en esa biblioteca obras de Moebius o de Hugo Pratt, o sobre todo del genio Giménez. Por otra parte... me parece estupendo que los niños (ciertos niños) lean esas cosas. Aunque Paracuellos puede ser muy, muy duro... pero para un niño que tenga ya una cierta resistencia, también puede ser clarificador. No sé...

Tania: coincido con todo lo que dices, y la reseña también la escribo con la esperanza de "picar" a alguien para que lo descubra como yo. He pensado prácticamente lo mismo que tú al leerlo. Bueno, excepto con el bicho de la tetera, que menudo repelús me dio :-)

Además de mí, ya se lo han leído mi mujer y mi cuñao. Hoy tengo pensado devolverlo, por si alguien está interesado en pasarse a buscarlo :-)