Testu n"asturiano Convertir un documentu de Word nuna páxina web

Word dexa guardar un ficheru como HTML. Pero delles veces el documentu que ún quier poner na web ye grande, y taría bien que se ficiese en delles páxines, con un menú pa navegar polos apartáos y tal. Y un buscador.

Esto pue facese d'una manera abondo cenciella, ensin gastar perres y ensin bases de datos, con CMSimple, un xestor de conteníos en PHP.

La desplicación de cómo funciona CMSimple ye la siguiente (nun ye imprescindible pa usalo). CMSimple tá perbien, tien un editor en llínia pa que escribas, pero lo que fai ye guardar eses páxines nun solu ficheru HTML, colos apartaos como cabeceres H1, H2, y así. Cuandu entres a la páxina y pinches nun apartáu, el programa PHP lo que fai ye ver ónde entama y acaba dientro la páxina (mirando eses cabeceres H1, H2, H3...) y devolvete namás esi cachu. El ficheru que tien con tol conteníu ye content\content.htm.

Si ún garra un documentu Word bien fechu (que emplegue los estilos Título 1, Título 2 y demás) y lu guarda como HTML, y-y pega'l cambiazu a CMSimple tracamundiando content.htm pol documentu guardáu, el CMSimple va usalu como si fora'l suyu.

Los pasos son:
1.- Abrir el documentu'n Word, y guardalu como content.htm.
2.- Copialu al directoriu content dientro les carpetes de CMSimple, con esi nome.
3.- Si tien imáxenes, Word guárdales dientro una carpeta que llamaráse content_archivos. Como les referencies que van quedar nel .htm son relatives a la raíz, pero content.htm va tar dientro otra carpeta, la de les imáxenes (content_archivos) hai que copiala al mesmu nivel que la carpeta content, pa que les atope bien.
4.- Word guarda muncha morralla nel HTML que xenera. Opcionalmente, se-y pué pasar el TIDY pa que-y lo quite y el HTML seya más pequeñu. Si se quier facer, la llinia d'órdenes pué ser dalgo como: tidy -o content2.htm -f errores.txt --word-2000 true -asxml content.htm. Lluéu hai que renomar content2.htm pa que seya el nuevu content.htm.

Con eso, va quedanos un sitiu web perguapu pa percorrer un documentu fechu'n Word.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Muy útil tu articulo, alguna vez me he encontrado con la misma necesidad de colgar un documento hecho en Word muy grande, y esto que comentas es útil porque, como dices, normalmente quedan muy grandes. Si con el CMSimple puedes navegarlos por secciones, el resultado es mucho mejor. Lo del TIDY no lo conocía, me va a venir de perlas :)

Buen trabayu y muches gracies (disculpa si no se dice así, pero es que no tengo ni papa de asturiano :))

Voy a tener que "evolucionar" el nombre ahora que me animo a escribir :)

Sergio dijo...

Muy interesante el HTML Tidy, no lu conocía y voy a empezar a usalu.... ahora sólo falta que desarrollen un proyecto paralelo Desktop Tidy que ordene la mesa de mi despacho, pero eso ya es una tarea mucho más difícil :-)

Guti dijo...

Me alegro mucho de que os sirva de algo el artículo. Elquesiempre, no tendrás ni papa de asturiano, pero lo que has puesto lo has puesto correctísimamente :-)

Sergio, ordenar la mesa del despacho es una vieja aspiración de la Humanidad. Creo que eso lo veremos después que la vacuna contra el SIDA...