Testu n"asturiano Baxar l'IRPF pa les muyeres

Paez que Rajoy dixo'l otru día que si gana les eleiciones el so gobiernu diba rebaxar l'IRPF pa les muyeres trabayaores. La idega nun me gusta, y voi dicir por qué.

Pa entamar, miro con rocea toles medides de discriminación positiva. Entiendo por qué se fai esa discriminación positiva, y nun digo que nun dea dalgún beneficiu, nin que nun seya lo meyor en dalgunos casos. Pero bueno, discriminación y positiva son dos pallabres que nun teníen que dir xuntes, y si hai que facelo, tien que ser cuandu nun haiga otru remediu. Vamos poner que fai falta nesti casu, y seguimos p'alantre.

Nun quiero gobiernos que baxen los impuestos. Quiero gobiernos que baxen los impuestos a dalgunos ciudadanos, y-yos los suban a otros. Rajoy diz que va baxar los impuestos a delles muyeres, pero nun diz a quién va subí-yoslos. Colo que paez que va baxalos por un llau ensin subilos por otru. Colo que'l estáu va dexar de ingresar millones d'euros. Y falten munches, munches coses por facer na política social como pa que'l estáu dexe d'ingresar perres. El día que les pensiones de viudedá non contributives permitan vivir a una presona, y la sanidá pública nun tenga llistes d'espera, podemos falar de quitar impuestos.

Por otru lláu, esa medida ye lo mesmo que dar por fecho que les muyeres cobren menos y que ye normal, y nun val pa que eso dexe de ser asina. Lo inxusto ye que cobren menos de sueldu, non que tengan menos perres (que tamién, pero como resultáu de lo otro). Hebía que buscar medides contra esa inxusticia, non remendala con otres inxusticies. ¿Una llei sobre salarios (cualquiera se atreve)? ¿Munchos más inspeutores de trabayu? Nun sé. Pero yo nun soi candidatu a les elleiciones.

Tengo tamién delles duldes de que esa rebaxa'l IRPF fora ayudar a les muyeres. ¿Nun pue ser que los empresarios, sabiendo que a les muyeres agora yos cunden más les perres, entamen a paga-yos menos tovía? Con vendete la moto'l salariu netu, ensin facer nada ye como si subieren la so oferta salarial en 1000 € al añu.

Paezme bien lluchar contra les desigualdáes, en xeneral, y nel casu de les muyeres, si ye verdá que cobren menos que los homes pol mesmu trabayu (al mi alrodiu nun lo veo, pero si tol mundu lo diz, será verdá). Pero esta medida nun me paez que fora ser buena.

17 comentarios:

Fer dijo...

si ye verdá que cobren menos que los homes pol mesmu trabayu (al mi alrodiu nun lo veo, pero si tol mundu lo diz, será verdá)

Apúntame a mí tamién, que yo nun lo veo (pa ser xustos diré que nel mi primer trabayu, la única muyer yera la que más cobraba).

Pero ya sabes que si repites una mentira mil veces al final faise verdá, al menos pa la opinión pública. Y ye que al final les que defienden eses discriminaciones positives, que además ye como reconocer que son inferiores y nun puen lluchar elles mismes por facese valer y cobrar lo que deben, son papagayos con lemes de partíu bien aprendíos que, al menos les que yo conozco, diben cobrar bien poco en la empresa privá... pero no por ser muyeres.

Guti dijo...

Véote un poco gafu :-)

Yo supongo que dalgo de verdá si hai neso de que cobren menos. Lo que pasa que tamién, a esta xente (periodistas, políticos...) téngo-yos miedo, porque ye perfácil pa ellos estropiar les estadístiques pa desaxerar lo que-ys apetezca...

Lo que sí creo son les cifres de desempléu, o que'l trabayu de les muyeres seya de peor calidá o nun ocupen puestos más altos. Pero claro, eso ye diferente de que pol mismu trabayu cobren menos.

Insisto: que de xuru que ye verdá, pero nun me fío de los que lo dicen. Y nel casu de la xente cercano a mí, cenciellamente nun pasa nada d'eso. Pero ye una muestra pequeña.

boronat dijo...

el mesmu trabayu, pué ser, pero nun la mesma antigüedá nel puestu, lo que ye causa de diferiencies nel sueldu. otra diferiencia fayla el nivel d'estudios.

el tema ye que las muyeres de media cobren menos, pero ye porque nun tienen carrera o porque y-os falta esperiencia, pero les condiciones son les mismes pa ellos que pa elles. o meyor dichu: nun tienen por qué ser distintes.

recomiéndo-vos otra vegada Malaprensa: Discriminación salarial

lo que nun quita pa que los sus goles valgan dos ;)

Guti dijo...

Que les muyeres cobren menos de media yo nunca nun lo punxe'n dulda, pero ye que lo que se siente tolos días ye la muletilla "pol mesmu trabayu". Pol mesmu trabayu. Dícenlo mui claro.

Y Malaprensa diz, básicamente, que ye mentira.

Y si lo diz Malaprensa... va ser que Esfer tien tola razón del mundu.

Fer dijo...

Voy tener que date la razón con lo de que toy gafu :-P.

Rafa, les diferencies de estudios ahora a mí paezme que nun son les mismes. De hecho volviendo al mismu trabayu de antes, ya sabes tú que la que más estudió de toos yera la muyer :-P.

Y les que no estudiaron pues tarán en les mismes condiciones que los que nun estudiaron. Por suerte, siempre vi a les muyeres de mi casa trabayar y nunca escuché nada sobre que cobrasen menos que los paisanos en LOS MISMOS puestos.

El otru día dixéronme que agora estudiaben más muyeres que homes (nun sé si ye verdá, hablo de oídes). Verás cómo dentro 30 ó 40 años se quejen cuando por lei tengan que poner en les empreses un 50% de xente que nun ta prepará pal su puestu pero que nacieron con 100 gramos de carne de más...

boronat dijo...

ye verdá que les diferiencies agora nun son las mismes, pero eso ye con los xóvenes. cuando faen eses estadistiques faen una media de tol personal, sin diferienciar nengún casu particular.

y a las muyeres fai que ponelas en los cargos porque valen pa ello, al menos lo mesmu que nos. que ye eso de un consexu d'alministración llenu pirulas...

[fueradeltiestu/offtopic]¿qué dicionaru usáis pa les dudes co'l asturianu?

Fer dijo...

y a las muyeres fai que ponelas en los cargos porque valen pa ello, al menos lo mesmu que nos. que ye eso de un consexu d'alministración llenu pirulas...

Prefiero pensar que efectivamente, en los conseyos d'administración ponen xente en función de la valía y no de cuotes. Tamos llegando a puntos de correción política que me asusten. Dentro cuatro díes tendremos que poner un 20% de rubios, que valen tanto como los morenos y un 20% de gays, que valen tanto como los heteros (nun digo negros que sino llámenme de reaccionariu p'arriba).

Y si realmente hay empresarios tan zoquetes de nun querer meter muyeres en los conseyos d'administración (con lo buenes que son en xestión en xeneral) pues peor pa ellos... de xuru que acabarán extinguiéndose eses empreses porque les empreses con dos deos de frente comeranyos el pastel.

Lo del diccionariu, yo nun suelo miralu mucho (así meto les pataes que meto), pero tengo el "Diccionariu básicu de la llingua asturiana" desde piquiñín... nun recuerdo ónde lu comprara... y ye el que uso cuando teo dudes. De toes formes el de la Nueva España me paez que nun ta mal ;-):
http://mas.lne.es/diccionario/fuentes.php

Anónimo dijo...

Niego la mayor: Es totalmente falso que bajando el I.R.P.F. el Estado deje de ingresar dinero al cabo del año fiscal.Sería largo de explicar.

Guti dijo...

Yo tamién uso el de La Nueva España, y en casa tengo ún de Arias, me paez.

Anónimo: y tan largo de explicar, supongo... pero me gustaría entender eso. ¿Puedes poner algún enlace donde se explique? Gracias en cualquier caso.

Fer dijo...

Niego la mayor: Es totalmente falso que bajando el I.R.P.F. el Estado deje de ingresar dinero al cabo del año fiscal.Sería largo de explicar.

Otra cosa no, pero tiempo pa leer de momento tengo, explícalo que quedé intrigado ;-).

Sólo se me ocurre que al final se gastará ese dinero y que volverá al Estado por medio de impuestos indirectos o por la contribución de las productoras o de las distribuidoras... pero no me convence la verdad xD.

darioa dijo...

Supongo que anónimo se referirá a la teoría de que bajando los impuestos directos el estado recaudará más en concepto de impuestos indirectos.

Con menos impuestos directos (como IRPF), la gente tiene más dinero en el bolsillo, por tanto consume más, se genera más recaudación por IVA, las empresas ganan más, con lo que generas más por impuesto de Sociedades, se crean más empresas, etc.

No me atrevo a decir cómo resulta en la práctica, entre otras cosas porque no es mi especialidad. Supongo que dependerá de muchas variables para su materialización correcta...

Fer dijo...

Algo así era lo que pensaba pero no me cuadran las cosas...

Si una persona tiene 1000 euros más al año y suponiendo que se gaste esos 1000 euros, no creo que entre impuestos indirectos y la contribución de las empresas que venden el producto llegue ni al 40% en impuestos...

Claro que a lo mejor ahí entra la utopía capitalista y las empresas reinvierten ese dinero en subir el salario a sus trabajadores o contratar algunos nuevos, con su consiguiente gasto y blablabla. Pero para mí no cuela :-P

Guti dijo...

No sé si es esa la idea, pero si lo es, yo voy más lejos: aunque el Estado ingresara lo mismo en indirectos que lo que deja de ingresar en directos, yo estaría en contra. Sustituir ingresos de impuestos directos (redistributivos, progresivos, teóricamente más justos) por ingresos de impuestos indirectos (que "redistribuyen" al revés que Robin Hood: encarecen la vida del que apenas llega a fin de mes casi igual que la del que no sabe en qué gastar la pasta) ya está inventado, y yo estoy en contra.

Fer dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Fer dijo...

Totalmente de acuerdo Guti. De hecho en un principio no me paré a pensar en eso porque como la promesa es bajar 1000€ en términos absolutos pues oye... al final los impuestos directos también son en términos absolutos. Pero no pensé en los que no tendríamos la bajada esa...

darioa dijo...

ajá, el viejo debate de impuestos directos frente a impuestos indirectos :-)

Es que esto de gobernar, la economía, la sociedad "justa", etc. es lo que tiene. Que hay que jugar con todas las variables y la interacción entre ellas no hay ningún modelo razonablemente fidedigno que nos dé cierta tranquilidad que con la combinación X de los factores se llega al resultado deseado.

Personalmente, también creo que habría que cargar más del lado de los impuestos directos...

Pero claro, habría que definir cuál es el "resultado deseado", es decir, qué tipo de sociedad queremos...

Anónimo dijo...

El problema es que en ambos casos los otros (no los de Amenábar precisamente) serían los que dispondrían de la posibilidad de eludir el efecto de los impuestos. La progresividad de los impuestos directos se ve alterada por una batería de medidas fiscales y lagunas jurídicas (afortunadamente cada vez menos) que les permiten reducir sus cargas fiscales.
Con respecto a la subida de los indirectos (IVA p.e.) acaban afectándonos a todos, y muy en especial a los comunes de los mortales, aquellos que no podemos costearnos un asesor que nos evite el pago a tocateja.
Con respecto al aumento de los beneficios empresariales y el consiguiente aumento del I.S. recaudado basta con pensar en la típica imagen que se produce cada año, una vez llegado el momento del cierre. Es entonces cuando el asesor le dirige al gerente la pregunta habitual: y bien, ¿usted cuánto quiere pagar exactamente?
En suma, que es algo bastante complicadillo.