Testu n"asturiano El chistosu de la clas


En toles clases hai un payasu (nel mal sen de la pallabra, que tener, tiénlu) que diz gracies pa que los demás-y les rían.

Ye, por exemplu, el típicu tontorolu que cuandu en clase d'arte, o d'hestoria, el maestru pon una semeya de la Venus de Willendorf, él diz bien alto, pa que lu sientan: "¡Jo, jo! ¡Vaya tetes!" O cuando-y amuesen a la clás una semeya de un broche del sieglu X, él diz: "¡Meca, mira, el ratón Mickey!"

Eso ye lo que vien de facer El País. Y tamién paez que el Discovery Channel. La noticia nun ye que apaezan restos vikingos, non. La noticia ye que el broche se-yos paez a Mickey Mouse.

Ye verdá que el broche se paez a Mickey, como ye verdá que la venus de Willendorf tien tetes. Pero qué voi facer, veo la noticia na portada de El País y paezme que bien poco tenemos que facer. Que si nun podrá ser noticia el trabayu de unos arqueólogos que atopen coses del sieglu X, y lo que signifiquen eses coses y qué tienen que ver colo que somos (que ye muncho), y si acasu contar como una curiosidá más el paecíu del lleón col ratón. Pues non. De xuru que esa información nun diba salir nel periódicu si nun-y vieren paecíu al broche esi. Ye el titular. Nun hai más que falar. Nun despliquen cómo ye que tien orixe francés y ta nel sur de Suecia, si ye que hebía tal nivel de comerciu, cómo podíen falar de lleones ensin habelos visto enxamás, cómo ye el yacimientu esi y cómo trabayen los arqueólogos... Pa eso nun hai sitiu.

La prensa de güey tá enfotada en facé-y casu al chistosu (o al tontu) de la clas. Asina se supón que venden más periódicos, que el periódicu lléese meyor... o que gracies a eso tenemos aseguráo que siempres hay aprendices de chistosu de la clase que, por imitación, sigan cola tradición.

[Edito: L'artículo de Discovery Channel, anque cai nel mismu erru col titular, polo menos sí tien información más decente nel testu.]

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Desgraciadamente eso no interesa, si es del s. X o si es raro que este en un lugar que no debeiera. En fin, con estas cosas lo unico que se me pasa por la cabeza es si el tontu soy yo, o son los demás...

Hiroshige dijo...

Yo estoy totalmente convencida de que sacan las noticias de Meneame, que de ser una idea cojonuda se convirtió en un sumidero de gilipolleces donde si te da por enviar una noticia realmente importante, nunca sale a flote... Si te fijas,algún día que te aburras y leas algo aquí, a los 4 días saldrá en noticias breves de los periódicos fijo. La escasez de noticias es lo que tiene.