Testu n"asturiano Una muyer

Güey pue vese la enésima noticia que nos trai muertos n'Israel (o Palestina, nun sé). Ayeri vimos cómo unos guajes palestinos diben a coyer unes escopetes que taben en suelu, y los soldáos entamaben a dispara-yos y cayíen dos d'ellos comu mosques. Supongo que toos taben faciendo el so trabayu, pero los palestinos facíenlu permal. Nunca nun creyí que pa dir a recoyer armes baxo'l fueu enemigu ún pudiera dir tan a la vista y tan a lo tonto como diben estos guajes. Creyí que taben un pocoñín meyor adiestráos.

La de güey ye una imaxen que me fai pensar. Faime pensar na vida d'esta muyer que terminó, ehí, tirá nun bordillu. Mui llonxe d'una muerte normal, y mui llonxe d'una muerte de película. Nes películes nun se ve daqué tan real como'l bordillu d'una cera, como una muyer que cai empatoná contra una tela metálica. Nes películes la muerte ye otra cosa.


Esta cai, estes muyeres vestíes con trapos de lana y eses zapatielles negres de la plaza (o la que corre con playeros de la plaza, que ye lo mesmo), esi bordillu suciu coles piedruques que queden dempués d'engarriase los paisanos... Son de verdá. Esa vida ye de verdá. Esa xente ye de verdá. Viven asina. Y muerren asina. Nesa posición tan poco elegante, tan mal escoyía, tan poco fotoxénica, tan improvisá. Tan improvisá que a naide-y dio tiempu a colocase. Cayó-y un tiru, dio colos güesos en suelu, y quedó asina.

Nun tengo nengún envís de decir que los israelíes son malos, nin que los milicianos que taben escondíos detrás d'estes muyeres son malos. Ni buenos. Nun ye la cuestión. Nun pueo namás que pensar nesa muyer que quedó nel sitiu. Na so vida. Cómo sedría. Porque namás sé cómo terminó. Pero pienso'n mio ma, que podía facer esi mismu cuadru... Si viviera ellí, ¿nun diba ponese ella delantre los soldáos pa que nun dispararan al home o a los fíos? ¡Home, no! Poníase allí y donde ficiera falta.

Cómo ye posible que una muyer puea terminar asina, nun sitiu con tantos dioses. Menuda puta mierda de mundu.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Esta foto es tan increible que parece que no ser. Que razon que en una tierra tan sagrada haya tales horores.
Aqui os mando el texto de un cantante francés que lo resume todo bien :

Abderhamane, Martin, David
Et si le ciel était vide
Tant de processions, tant de têtes inclinées
Tant de capuchons tant de peur souhaitées
Tant de démagogues de Temples de Synagogues
Tant de mains pressées, de prières empressées

Tant d'angélus
Ding
Qui résonne
Et si en plus
Ding
Y'a personne

Anónimo dijo...

Esta foto es tan increible que parece que no puede ser verdad. Que razon que en una tierra tan sagrada haya tales horores.
Aqui os mando el texto de un cantante francés que lo resume todo bien :

Abderhamane, Martin, David
Et si le ciel était vide
Tant de processions, tant de têtes inclinées
Tant de capuchons tant de peur souhaitées
Tant de démagogues de Temples de Synagogues
Tant de mains pressées, de prières empressées

Tant d'angélus
Ding
Qui résonne
Et si en plus
Ding
Y'a personne

Guti dijo...

No conocía ni al autor ni la canción. Parece ser Alain Souchon. Lo que hace ese tío sí que es escribir... y encima con música. Qué grande. Ahora lo que tengo es muchas ganas de escucharlo. Pero claro, una canción como esta no la veremos nunca en la televión española. Bueno, sí; a las dos de la mañana en la 2, cuando no podemos verlo.

Traducción libre y patatera:
-----------
Abderhamane, Martin, David
¿Y si el cielo estuviera vacío?
Tantas procesiones, tantas cabezas inclinadas
Tantos capuchones, tantos miedos deseados
Tantos demagogos, templos, sinagogas
Tantas manos estrechadas, tantas plegarias apresuradas

Tanto ángelus
Ding
Que resuena
Ding
Y si encima
Ding
No hay nadie
-------------

No se puede decir mucho mejor, la verdad.

Por cierto, Antonia, sospecho que sé quién eres, y te envío un beso muy, muy grande y muchos recuerdos.

Anónimo dijo...

A lo mejor lo de esa mujer es tan creible como lo de estos otros "muertos"...

http://www.seconddraft.org/streaming/pallywood.wmv

Guti dijo...

No lo he visto entero, lo reconozco (no tenía tiempo). Pero he visto unos pocos casos de los que cuenta.

¿Podría ser esa foto un montaja? Pues sí, podría. Todo lo que vemos en la televisión puede ser un montaje.

No obstante, el vídeo que referencias también tiene algo de montaje, porque las interpretaciones del comentarista son bastante sesgadas y traídas por los pelos. Por ejemplo, el primer herido. ¿Por qué la ambulancia no se acerca más y se pone entre los tiradores y la gente? ¿Por qué no recogen al herido con su camillita y todo, como Dios manda? ¿Por qué no se ve sangre en la pierna del tío? ¿Por qué lo echan sobre la pierna supuestamente herida? Todas esas preguntas tienen respuestas tan creíbles como su teoría del montaje. En algún otro caso que he visto pasa lo mismo.

Pero de todas formas, si quiere llegar a concluir que "a veces los palestinos también filman propaganda", no hace falta que me lo demuestre. Ya lo supongo. En una guerra todo el mundo hace propaganda y todo el mundo miente.

Pero lo que no creo es que se dediquen día y noche a la propaganda. Hay muertos de verdad. No sé si esa mujer en concreto lo es, pero yo creo que sí (o es una actriz de primera).