Testu n"asturiano Los toros en Cataluña

Tamos de norabona. Güey ye un día grande. Prohíbense les corríes de toros en Cataluña.

Ente los diputáos que votaron pola prohibición, ¿hailos que voten por nacionalismu o antiespañolismu? Pué ser. Pero el casu ye que naide ta llexitimáu pa xulgar les intenciones ocultes. Lo mismo se pue decir que los que votaron contra la prohibición fáenlo por intereses económicos personales, o porque yos gusten personalmente les corrides, o por nacionalistas españoles, o porque son sádicos y torturaores. Too eso ye un brindis al sol.

Como diz xente del PP, ¿ye un "disparate" evitar que se faiga un espectáculu públicu martirizando un animal? Pémeque el disparate ye lo contrario.

¿Ye negar la llibertá de catalanes y españoles? Non; impedir a un facinerosu facer tropelíes nun ye negar llibertáes.

¿Son "los toros una fiesta tan catalana como de cualquier otro lugar de España", como diz Cospedal? Sí, eso ye verdá: nun son una fiesta, y nun tan "empadronáos" en provincia dala. Son una afición d'una serie de persones particulares. Así que son tan fiesta catalana como cocina extremeña: nenguna de les dos coses.

¿"Es un verdadero drama para España que el PSOE esté permitiendo que en Cataluña, donde gobiernan, se salga en manifestación o se apruebe una petición que niegue la libertad de los catalanes para asistir a las corridas de toros"?

Esto ya merez un análisi más detalláu.

¿Pue el PSOE "nun permitir" que en Cataluña se presente una iniciativa llexislativa popular? ¿Pue "nun permitir" que se salga en manifestación? ¿Pue "nun permitir" que se vote una ILS nel parlamentu?

El drama pa España, ¿nun sedría precisamente lo contrario, que el PSOE "nun permitiera" dalguna d'eses coses? ¿Nun sedría eso "negar la llibertá"? ¿Nun sedría eso un golpe d'estáu y una traición al pueblu al que representa el parlamentu? ¿Y si el PSOE "nun permitiera" manifestaciones o iniciatives contra el abortu?

Bueno, dalgunos, nuna situación semeya, sentiríense en "extraordinaria placidez". Y falando de Mayor Oreja, ¿qué dixo él?

Que esto ye "la expresión de la ofensiva nacionalista", y de la "profunda crisis nacional que vive España". Tamién dixo que "uno puede decir que es una provocación, una venganza por el éxito de la selección nacional (de fútbol), una manera de vengarse del Tribunal Constitucional".

¿El éxitu de la seleición de fúbol? Pero ¿lo de Suráfrica foi méritu de los toreros? Y los 180.000 catalanes que presentaron la ILS en febreru pasáu, ¿golieron que'l equipu español diba pasar de cuartos en branu?

¿El tribunal constitucional? Pero ¿tá formáu por banderilleros, o por monosabios?

Pero ¿nun yeren los separatistas catalanes los que mestaben, erróneamente, política y toros?

¿Ye Mayor Oreja separatista catalán?

Dicen que lo aprobáo permite otres "fiestes" (ja) tradicionales con toros. Si ye asina, ye de vergüenza. Pero ye difícil algamar que los políticos faigan too bien de golpe, como ficieron col tabacu. Polo menos, ye un pasu na direición correuta.

A ver si agora otros tomen exemplu de Canarias y Cataluña.

No hay comentarios: