Testu n"asturiano Mundo Anillo

L'otru día morrió Arthur C. Clarke. Va delles selmanes, na contraportada de Mundo Anillo, de Larry Niven, vi una cita de Clarke que decía que esti yera el llibru que encamentaba siempres que-y entrugaba qué lleer daquién que entamaba a lleer ciencia-ficción. Con esa recomendación, paecióme que merecía la pena lleer el llibru. Además, ganó los premios Hugo, Nebula

Y lleílu, y nun me paez pa tanto.

Por una parte, Larry Niven tien un maxín escomanáu, nun se pue decir que non. Tien idegues interesantes, brillantes. Y nun ye que escriba mal.

Pero por otru lláu, Mundo Anillo nun me paez un llibru tan buenu. Nun me paez que haiga sacáo tolo que se podía sacar de eses idegues brillantes. A mí, polo menos, nun me ablucó lo bastante, nun atopé la maxia que creí que diba atopar. Pa mí fallen muncho los personaxes. Tan más o menos bien, pero hai conversaciones, motivaciones... que nun me paecen creíbles. Hai pensamientos de los protagonistas que abúltenme como trayíos polos pelos, pa xustificar otres coses del argumentu. Hai lo que a mí me paecen fallos o incongruencies colos materiales o los aparatos que son normales nun llibru de ciencia-ficción, pero pa mí ye muncho peor la parte lliteraria del llibru. Hay diálogos nos que nun se sabe bien quién ta falando. Hai comportamientos infantiles, delles vegáes. Y el final nun me convence nada.

Aparte d'eso, la edición nun ta tolo cuidada que debería. Pémeque dellos fallucos d'escritura puen ser de la traducción, pero lo peor ye algunes faltes. Por exemplu, la xente que escribió el testu, o lu revisó, nun sabe que, en castellán, "sólo" lleva acentu cuandu funciona como alverbiu. Escríbenlo mal non una, ni dos, ni tres veces; munches. Pa mí que toes. Ye irritante.

Total, que ye un llibru que tá bien, que tien idegues buenes, pero pémeque se podía escribir meyor.

Ah, y que Arthur Clarke descanse'n paz.

4 comentarios:

darioa dijo...

Es lo malo que tiene el que te recomienden algo que "es muy bueno". Al final es muy probable que acabes diciendo "pues tampoco era para tanto" :-)

De todas maneras, aunque ya lo leí hace años, a mí sí que me pareció entretenido. Quizás no obra maestra, pero sí bueno.

Si quieres las continuaciones (3, si no recuerdo mal), me las puedes pedir, aunque si no te gustó mucho el primero mejor déjalas pasar...

Por cierto, te haré una recomendación de un libro de Larry Niven y Jerry Pournelle (pero sin ser muy enfática :-)) "la paja en el ojo de Dios" (the mote in God's eye).

Guti dijo...

No, de hecho no hago mucho caso a esas recomendaciones, precisamente por lo que dices; procuro no crearme demasiadas expectativas con cualquier obra de la que me hable otro. Pero sí esperaba un libro mejor escrito... Niven tiene imaginación, pero en una sola página de Moebius hay más que en todo el Mundo Anillo :-)

Tomo nota de tu recomendación, porque ya digo que el tío malo no es, y seguro que en otros intentos dio mejor con mi gusto.

Anónimo dijo...

Efectivamente, los personajes de Larry Niven son vanos, confusos, poco creibles... sus dialogos y sus tramas a veces llegan a ser realmente ridículas.

Pero tampoco es que los personajes de Asimov o de Philip K. Dick sean nada del otro mundo. Y ahí están, a ver quien discute su valía.

El valor de los libros de Niven, está en otra parte. Es algo que muy difícil de encontrar en otros autores de ciencia ficción. Incluso en los "grandes". Cuando ves el anillo, cuando comprendes sus dimensiones y cuando entiendes lo que representa te sientes pequeño, diminuto, minúsculo... Y sin embargo, el personaje es un heroe de los clásicos y sus acciones, aun sin pretenderlo o entenderlo completamente, son capaces de cambiar el destino desestimando las dimensiones del universo mismo.

Me sumo a la recomendación de Dario: "La paja en el ojo de Dios" es uno de mis libros de ciencia ficción preferidos y, desde luego, mi favorito entre los de Niven. Los personajes y las tramas son tan solo un poco más creíbles que en la serie de "Mundo Anillo", pero el tema central del libro es mucho más abrumador. Tiene un mensaje mucho más claro y es imposible que te deje indiferente.

Por cierto, tenía que decirlo: mi hermano me acaba de regalar un pin del "Sience Fiction Museum and Hall of Fame" de Seattle :)

Guti dijo...

Es que esa familia tenéis una manía de hacer regalos espectaculares, que pa qué... :-)