Testu n"asturiano María San Gil

Ayeri vi les imáxenes de cómo unos honraos ciudadanos espresaben el so desalcuerdu con María San Gil. Dicen que queríen pegá-y, pero yo nun vi que-y pegara naide, y dempués salió ella tan tranquila y nun tenía señales ni ná. Agora quieren ir detrás d'esos ciudadanos poles sos idegues polítiques, y acusalos de nunsequé y metelos na cárcel. Esti ye un país facista, y al que-yos diz les verdáes, métenlu presu, lo que nun pasó na hestoria de la democracia y, si me apures, d'España. Porque yo ellí a los que vi puxar foi a los seguratas de San Gil y a los que diben con ella, non a los independentistas, que nun facíen na más que falar, cola lóxica dureza de la confrontación d'idegues polítiques, y comprensible dempúes de tolo que fizo'l PP y...

Non, non ye eso lo que diba escribir. Perdón. Ye que dempués de ver y lleer según qué coses, ún deprende a ver el mundu'n términos que nun son correutos. Voy entamar otra vegada dende'l principiu.

Ayeri vi les imáxenes de cómo unos indeseables insultaben a María San Gil y montaben tangana alredor d'ella. Pero muncho dañu nun-y fizo nin la molestó, porque prestó-y muncho aprovechar la ocasión pa echa-y la culpa non a los indeseables, sinon al presidente del gobiernu, que polo que sé nun taba ellí. A mí paezme que ella foi ellí porque sabía que diba haber xaréu, y si non que me despliquen por qué hebía cámares. Déxate que nun tuviera too preparao, que nun m'estrañaría un ren que a los indeseables-yos pagara ella, porque menudu teatru y...

Non, non, perdón otra vegada. Lo que toi acabante d'escribir ye deleznable. Ye que dempués de oyir cómo San Gil diz que tienen que parase a pensar... otros (los socialistas, se entiende), o de toles otres veces que la oyí a ella y a collacios d'ella atribuir intenciones a otra xente ensin preba dala y de la manera más baxa y rastrera, salióme lo mesmo ensin querer. Voy entamar una tercera vegada, a ver si soi quién pa escribir lo que pensé de verdá cuandu vi les imáxenes.

Ayeri vi les imáxenes de cómo unos indeseables insultaben a María San Gil y montaben tangana alredor d'ella. Y son eso: indeseables. Y nun hai más que decir.

Eso, eso ye lo que quería escribir. A ver si pa otra vez me alcuerdo y me sal de la primera.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

joder guti...

Lluis de Turiellos dijo...

¿Cuánta xente cree nesti estáu realmente nos derechos humanos y nel estáu de derechu?.

Guti dijo...

Loki: espero que se me entienda la ironía. Lo que sentí cuando vi las imágenes es lo que escribí en el tercer "intento", sin más. El resto es un ejercicio de reflexión, ya más en frío, sobre otras situaciones análogas y lo estúpidos y mezquinos que podemos llegar a ser.

Xanu: pémeque hai xente abondo que cree nos drechos humanos. Pero cuéstanos enforma ser buenos y alcordanos de aplicanos el cuentu cuandu nos toca. Por eso me paez que fai falta Educación para la ciudadanía (dende enantes de que se inventara).

Rafael del Barco Carreras dijo...

ELECCIONES 2008

“CASO AISLADO”



Rafael del Barco Carreras



Palabras en las que encajan la Generalitat y la Xunta los ataques de “nacionalistas” a las candidatas por el PP, Dolors Nadal y María San Gil. Nada más lejos de mi intención contribuir en mi modestísima, nula, capacidad mediática, a la campaña del PP, y si se lee mi anterior nota, sobran comentarios. Y ni menos descalificar a los nacionalistas, aunque cualquier violencia es inadmisible…del todo inadmisible en un País donde todos comemos aunque alguno demasiado.

A lo que voy con el gracioso “caso aislado” es que cuando lo suelta una Autoridad, del signo que sea, el significado es el mismo, los hechos encajan en un gran cáncer, en un humeante volcán, en algo grave que nos rodea pudiendo lo mismo reventar a alguien de un inesperado bombazo, o amargar la existencia porque no se consiguen los postulados que una ideología incrustada en lo más hondo de los sentimientos exige.

La primera vez que me llamó la atención (la expresión no la inventó él) la pronunció en todos los medios de comunicación el Fiscal Jefe (entonces aun Vitalicio) de Barcelona, José María Mena, cuando después de duras batallas para no procesar al juez Luis Pascual Estevill (mi ex abogado), su espíritu se calmó pronunciando lo de “CASO AISLADO”. “Nos temimos una GENERALIZACIÓN”, de la Corrupción se entiende. Y escribo Corrupción con mayúscula porque también forma una especie de Partido Político que engloba elementos de todos ellos, y de muchas más organizaciones sociales, religiosas, civiles, militares, funcionariales… dignas de respeto… otro gran cáncer, que no un volcán, porque no pretende estallar, solo ganar dinero o Poder, para el caso lo mismo…ver www.lagrancorrupcion.com

Visto lo aislada que estaba la CORRUPCION JUDICIAL, cuando oigo lo de “caso aislado”, traduzco por “grave”, y que las AUTORIDADES que pronuncian esas palabras se proponen “aislarlo”… jibarizarlo… empequeñecer… silenciar… casi… casi… prevaricar… o jugar a dos y tres bandas…