Testu n"asturiano El futuru del home

Si Bill Gates escribe coses d'estes, ¿por qué nun diba facelo yo? Entamo con unes reflesiones sobre el futuru de la Humanidá.

Alcuérdome de cuandu la televisión entamó a emitir poles mañanes. Y, dempués, de cuandu entamaron a emitir otres cadenes aparte de la primera y la segunda. Enantes de aquellos camudamientos, ún podía ver la tele o nun vela. Pero si la veía, más o menos veíemos toos lo mesmo. Al día siguiente podíes falar de lo que echaren, porque sabíes que tol mundu diba tar ablucáu coles mesmes coses.

Güey hai milenta más oportunidáes pa comunicase. Y nun ye namái poles cadenes nueves de televisión: tan tamién el telefonucu, les redes P2P, YouTube, los blogs... y falando de televisión, hai cadenes de pagu, TDT, la caraba.

Resultáu: agora tamos muncho más comunicáos, tenemos accesu a muncha información, pero lluéu lo que pasa ye que ente nosotros mesmos comunicámonos muncho menos. Non ya porque teamos tol día viendo coses na pantalluca (y los gua.hes queden pa falar... col messenger, envede dir a xugar y a pelase les rodilles como Dios manda), sinon porque esa coincidencia social qu'hebo alrodiu de la tele y les coses que pasaben nella desapaeció en pocos años.

Güey ye fácil que ún tea viendo una serie con sotítulos n'inglés, tres o cuatro capítulos adelantáu al so amigu, o que cien persones tean viendo cien cadenes diferentes pela nueche. Les coses llamatives o ablucantes que pasaben enantes pasen güey desapercibíes, y si cuando Sabrina enseñó les tetes (mira tú qué cosa) toa España lo vio, güey nun hai casi nada que mos llame la atención a toos al tiempu, y de munches coses entérase ún de casualidá porque dalgún programa necrófagu de zapping les rescata. Poro, pa llamar la atención les televisiones tienen que facer coses sórdides de verdá...

Entrúgome, entós, si toes estes facilidaes de comunicación sirven pa que abramos los gueyos y deprendamos más del vecín o ye al revés, si ye la manera de tenemos a toos aislláos, caún a lo suyo, toos borregos ensin facer causa común de nada. Si ca vez vamos ser más como'l vecín que vive más cerca, nuna casa meyor, pero del que nun sabemos ni el nome, cuandu enantes, cuandu les cases taben lloñe unes d'otres y costaba enforma más trabayu atopase, sí sabíemos el nome, y saludábemos.

Nun sé si nesta maraña de información nun taremos ca día más solos.

4 comentarios:

boronat dijo...

igual tamos camudando pa otro modelu: lo del guaje esti, el pagafantas, creo que viólo to cristu ;)

Anónimo dijo...

Acuérdate de lo que dixera aquel famoso estratega: "divide y vencerás".

Eso ye lo que tan faciendo agora con mosotros.

Ya los resultaos ya los dices tú nel tu blog.

Un abrazo.

Anónimo dijo...

Estamos en la era de la desinformación, no podemos llamar informativo a algo, que dependiendo de la cadena en la que estés, digan una cosa u otra. No podemos llamar noticia, a algo que dependiendo del periódico, se den unos datos y en otro otros. No hablo de cartas ni de editoriales, hablo de NOTICIAS(y es así de triste).
Eso nos lleva a que cada vez más la gente,(la inmensa mayoría)quiera leer, escuchar y ver, lo que quiere n leer escuchar y ver!!!
Por tanto cada día es más fácil adoctrinar, ya que solo oyes ves y lees de un medio afín a una ideología, la tuya.Cada día están más definidos y se cierran en si mismo y claro, tu con ellos.
Bueno que me voy por las ramas.Personalmente se vive mucho mejor sin televisión y sin medios de desInformación.
Es como el tema del terrorismo.Los políticos le dan mucha importancia y los medios también,nos cansamos de ver en la tele el juicio del 11-M y nos cansamos de oír conspiraciones.
Vale, tenemos terroristas. Nos matan. Quieren la independencia. ¿Solución?.No sé y seguramente no haya, porque hasta que no entreguen las armas, no puedes pararlos.Se habla mucho de ello, pero no se aportan soluciones todo esta lleno de palabras vacias que carecen de un sentido práctico.
En cambio cosas más importantes como inmigración, sanidad, educacion, trabajo y vivienda son temas que como el terrorismo nos afectan a todos, pero la diferencia, es que las soluciones de estas últimas, están en nuestras manos y en las manos de esos políticos que se llenan la boca de ETA y ESTATUT y....¿nosotros?.
Por eso la tele es un arma DISTRACCIÓN MASIVA.

Hiroshige dijo...

Pensaba que estes coses sólo les pensaba yo y cuatro más, pero que yera la única a la que se-y iba la pinza lo suficiente como para atrevese a escribilo en algún sitiu. Alégrome de que haya más gente que piense de esta manera y se atreva a contalo. Aunque a esti pasu, cualquier día llegará alguno y nos cerrará el chiringu, aunque téngolo too pensao: cierro el infierno y abro el purgatorio ;-)
Gracies pola visita y alégrome de que te pareciese interesante la entrada. De lo de "los/las" tienes toda la razón del mundo. Pero toy tan acostumbrá a escuchalo en esti tipo de "actos" que me chocó muchísimo que nun lo dijeran.

Salud