Testu n"asturiano Texto en español Nun atoleno colo de TeleAsturias / No me aclaro con lo de TeleAsturias

[Artículu billingüe / Artículo bilingüe]

Va tiempu que vengo sintiendo falar del pieslle de TeleAsturias.

Denguna de les cadenes de televisión asturianes me encandila, porque falen tol ratu de deportes, porque nun echen ná n'asturiano, y pola calidá que tienen munches vegáes. Pero pa gustos hai colores. En TeleAsturias dalguna vegada vi a daquién falar de daqué interesante (anque demasiaés vegáes haiga tenío que ver les babayáes de Bueno).

Nun toi mui informáu de los detalles, pero paez ser que (igual m'enquivoco):
- La escusa ye la televisión dixital.
- A TeleAsturias nun-y dieron (el gobiernu del Principáu) llicencia pa emitir na TDT.
- Si nun te dan la llicencia, tienes seis meses pa dexar d'emitir.
- Esos seis meses nun pasaron nel casu de TeleAsturias, pero el gobiernu (un vice-conseyeru, concretamente) dió-y orden a Retevisión de que mañana vienres, 2 de marzu, a la una la tarde, corte la señal de TeleAsturias.

Por eso agora mismo tan emitiendo un programa-maratón sobre el tema (igual ye cásique el caberu qu'emiten).

Como digo, nun sé toos los detalles. Pero lo que sí sé ye que:
- El mi gobiernu (y digo "míu" namás que nun sen democráticu, nun entamemos coles etiquetes) va pesllar un mediu comunicación. Y eso ye una cosa democráticamente gravísima. La suspensión de Egin (nun m'alcuerdo de si tenía esi nome) ya yera más que discutible, conque non digamos el cierre de una cadena de televisión como esta.
- Esto nun lo sabe ni el tato. Nun ye motivu d'escándalu, nin de portada. Buscái en La Nueva España artículos sobre el tema. Los ciudadanos nun tan falando de esto.
- Nun entiendo (nun ye crítica, namás toi almitiendo la mi ignorancia) cómo el gobiernu pue da-y a Retevisión una orden.
- El mi gobiernu, por si fora poco pesllar un mediu comunicación, va echar a la cai a cincuenta trabayaores d'una empresa que en principiu taba funcionando sin problema dalu. Y nun me paez que'l mi gobiernu tea pa quitar puestos de trabayu (mentantu mete millones en subveciones pa otres empreses de interés duldosu).

Ya digo, nun sé qué ta pasando. Pero pude ver na tele a la conseyera Ana Rosa Migoya tar perincómoda, al entufala una periodista (de TeleAsturias, claro) con un entrugu sobre el pieslle, y retrucar de manera inconsistente y diríase que faltosa (hai vídeos, mui mal grabáos pero que pal casu valen, equí y equí). Y pude ver tamién al Presidente'l Gobiernu retrucar a un entrugu semeyu, diciendo primero que nun sabía de qué-y taba falando'l periodista, y lluéu echándolu poco menos que a la mierda, con toa la prepotencia'l mundu. Y cuido que un gobiernu ta pa servir a los ciudadanos y dar cuentes de lo que fai.

Así que lo poco que entiendo, nun me gusta nada. Necesito que'l mi gobiernu me lo desplique.




Hace tiempo que vengo oyendo hablar del cierre de TeleAsturias.

Ninguna de las cadenas de televisión asturianas me encandila, porque hablan todo el tiempo de deportes, porque no emiten nada en asturiano, y por la calidad que tienen muchas veces. Pero para gustos hay colores. En TeleAsturias alguna vez vi a alguien hablar de algo interesante (aunque demasiadas veces haya tenido que ver las tonterías de Bueno [el hijo de Gustavo Bueno]).

No estoy muy informado de los detalles, pero parece ser que (a lo mejor me equivoco):
- La excusa es la televisión digital.
- A TeleAsturias no le dieron (el gobierno del Principado) licencia para emitir en la TDT.
- Si no te dan licencia, tienes seis meses para dejar de emitir.
- Esos seis meses no han pasado en el caso de TeleAsturias, pero el gobierno (un vice-consejero, concretamente) dio orden a Retevisión de que mañana viernes 2 de marzu a la una de la tarde corte la señal de TeleAsturias.

Por eso ahora mismo están emitiendo un programa-maratón sobre el tema (quizás sea casi el último que emiten).

Como digo, no conozco todos los detalles. Pero sí sé que:
- Mi gobierno (y digo "mi" nada más que en sentido democrático, no empecemos con etiquetas) va a cerra un medio de comunicación. Y eso es una cosa democráticamente gravísima. La suspensión de Egin (no me acuerdo de si se llamaba así) ya era más que discutible, conque no digamos el cierre de una cadena de televisión como esta.
- Esto no lo sabe ni el tato. No es motivo de escándalo, ni de portada. Buscad en La Nueva España artículos sobre el tema. Los ciudadanos no están hablando de esto.
- No entiendo (y no es crítica, sólo estoy admitiendo mi ignorancia) cómo el gobierno puede darle una orden a Retevisión.
- Mi gobierno, por si fuera poco cerrar un medio de comunicación, va a echar a la calle a cincuenta trabajadores de una empresa que en principio estaba funcionando sin ningún problema. Y no creo que mi gobierno esté para quitar puestos de trabajo (mientras mete millones en subvenciones para otras empresas de dudoso interés).

Ya digo, no sé qué está pasando. Pero puede ver en la tele a la consejera Ana Rosa Migoya muy incómoda, al molestarla una periodista (de TeleAsturias, claro) con una pregunta sobre el cierre, y contestar de manera inconsistente y se diría que descarada (hay vídeos, muy mal grabados pero que para el caso valen, aquí y aquí). Y pude ver también al Presidente del Gobierno contestar a una pregunta parecida, diciendo primero que no sabía de qué le estaba hablando el periodista, y luego echándolo poco menos que a la mierda con toda la prepotencia del mundo. Y pienso que un gobierno está para servir a los ciudadanos y rendir cuentas de lo que hace.

Así que lo poco que entiendo no me gusta nada. Necesito que mi gobierno me lo explique.

2 comentarios:

boronat dijo...

Aunque puede que lo hayas oido, hay una concentración a la 1 en la Escandalera.

Parece que el gobierno tenía 3 licencias de TDT para entregar, ha entragado una Localia, y el resto de televisiones analógicas tenían que chapar en 6 meses. Pero a TeleAsturias le han cortado el rollo sin más preámbulo.

Anónimo dijo...

En telcable también cerraron teleasturias, y utiliza una señal diferente a la que va por la analógica.

Radio Sele

Medea FM

Cuencas Mineras

Y ahora TeleAsturias

Con una izquierda asi quien necesita fachas.