Testu n"asturiano Perdonái-nos, ecuatorianos

Pongamos que soi ecuatorianu. Entérome de que unos terroristas mataron a dos compatriotas míos con una bomba tremenda.

Entós lleo'l comunicáu de los terroristas. Dicen que nun queríen matar a naide cola bomba. Y dicen que'l altu'l fueu sigue vixente.

Dempués, la Federación de Asociaciones de Ecuatorianos igua una manifestación, col títulu Por la paz, contra el terrorismo. Nun m'abulta que seya ná raro, ni rebuscáo. Pero entós salen unos que se llamen "el foro de Ermua" y dicen qu'hai que camudar el títulu, qu'hai que poner la pallabra "llibertá". Si non, nun-yos gusta.

Amás, anque se camude, ellos van dir a la manifestación cola so pancarta propia, que diz "Por la Libertad. Derrotemos a ETA".

Como ecuatorianu, fadríame milenta preguntes, plasmáu de cómo cambió a esti lláu del Atlánticu la llingua castellana que yo falo. ¿Qué ye esactamente un altu'l fueu? Cuando ponen una bomba, ¿nun ye razonable manifestase pola paz y contra'l terrorismu? La llibertá ye buena, como la cultura, el amor o los espaguetis, pero ¿ye necesario nomala en toes les manifestaciones? Si nun se fai, ¿ye que ta ún en contra la llibertá? "Contra'l terrorismu", ¿ye tan estremáo de "Derrotemos a ETA"?

Nun soi ecuatorianu, soi español. Pero ta dándome muncha, muncha vergoña delantre los ecuatorianos. Deben de tar rascándose'l cogote y faciendo por pescanciar qué carajo ta pasando equí, si ye que n'España nos volvimos toos llocos, o ye que tamos xugando a dalgún xuegu, tipo cricket, d'esos que sólo entienden los que lu xueguen.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola Guti, soy Pepe ;-)

¿A qué ecuatorianos te refieres, a los de Madrid, a los de Cataluña, a los del Pais Vasco, ...?

De momento los de Madrid, los de Cataluña y algunos más ya se han desmarcado de la manifestación por la politización de la misma por la UGT.

Guti dijo...

Me refiero a todos los ecuatorianos que se enteran de que un grupo terrorista mata a dos de sus compatriotas, se ponen a manifestarse diciendo "Por la paz, contra el terrorismo", y hay gente que no quiere, y un follón del quince a cuenta del dichoso lema.

Amigo Pepe, perdona que te lo diga, pero la politización, en esta puta mierda de país, la pone en todas partes gente como tú, que sólo ve por todos los lados malas intenciones y politiqueo de la peor especie. A la gente sencilla y decente, de a pie, le importa un carajo lo que la UGT hace o deja de hacer, y se limitará a acompañar a los ecuatorianos y no poner pegas estúpidas. Y si la UGT no le gusta, lo dejará claro con su voto en las elecciones sindicales, o en su blog, o afiliándose a otro sindicato, o en una manifestación por la erradicación de los sindicatos, o donde proceda hacerlo, y no tocando los cojones a un grupo de personas que quieren expresar su rechazo al terrorismo.

Te pido perdón por ser tan crudo, pero es que estoy muy triste por el comportamiento de la sociedad en la que vivo, que teniéndolo todo, y a la vez motivos de sobra para quejarse por ciertas cosas importantes, en vez de dedicarse a esas cosas que importan y poner a caldo al vecino cuando lo merece y aplaudirle cuando hace algo bien, está obsesionada con el politiqueo en el peor estilo futbolero, acérrimo, dogmático y cerril.

Un saludo, Pepe. Lo digo de verdad.

Guti dijo...

Mira, ahí lo tienes. Para que veas que da igual el lema que se ponga, el caso es generar desazón, crispación y río revuelto. Nunca se había visto un comportamiento como este desde que se reinstauró la democracia en España.

[Pese a los cambios de lema] El PP pide 'formalmente' la desconvocatoria de los actos de Madrid y Bilbao.

Sobran las palabras.