Testu n"asturiano Funcionarios ricos

Agora ya nun tá, pero ayeri ponía en El Mundo.es (y apunté lliteralmente) un subtítulu tal que asina:

Los funcionarios ganan un 40% más que en la UE


Abultóme muncho, paecióme una barbaridá. O sea, que ¿el sueldu mediu español ta por debaxo de la media de la UE, y el nivel de vida un pocoñín más baxu tamién, y los funcionarios ganen casi el doble que los demás? Imposible.

Pero si soi un paráu, ye perfácil encabroname con esa información. Los demás tamos muertos de fame, y los funcionarios ganen un 40% más que na UE.

Y pinchando na noticia, lleíase otra cosa:

El sueldo de los funcionarios españoles aumentó un 40% más que la media de la UE


O sea, que lo que poníen en portada yera MENTIRA.

La gran diferencia ye que la media d'aumentu na UE ye del 3,2%, y n'España del 5,1%, según dicen; pa un funcionariu que cobre 2.500 €, por decir dalgo, tamos falando de una diferencia de 47,5 €. Que nun ye pa despreciala, pero ¿paezse a eso de "ganar el 40% más que los demás?

La cosa nun acaba ehí: el datu de la subida ye d'un períodu entre 2000 y 2008. Esa subida nun ye esti añu; ye a lo llargo d'ocho años, y enantes de la crisis. Y cuando la economía española crecía más rápido que la media de la UE. Y esi datu, solu, tampoco val pa muncho; ¿qué situación yera la de los funcionarios españoles en rellación colos de la UE enantes de la subida?

Ah, y menos mal que a los funcionarios de la UE yos subieron dalgo. Porque si el añu próximu a los funcionarios españoles yos suben un 0,1%, y a los del restu d'Europa yos suben el 0%, el titular va ser:

Los funcionarios españoles ganan infinito en relación con la media de los de la UE


Vamos, que pa copiar, ensin munchu xacíu (y pa mí que ensin entender del too lo que pon), un párrafu de la páxina 28 del "Actualización del programa de estabilidad 2009-2013" faen falta dos persones: C. Segovia y J. A. Navas. ¿Fadríen cuentes sobre a cuántos euros de xornal sal cada lletra copiada na so noticia?

3 comentarios:

Niña hechicera dijo...

Esto ye lo que se viene llamando "mal uso de la información", ó "abuso del poder", ó "me río del ignorante",ó "me saco votos del forrro los coj..."

Según y qué periódicos-no hablo sólo del periodista ,nótese-podrían usase pa limpiase...las conciencias,si es que las hubiera o hubiese.
:)

darioa dijo...

Y la tasa esa del 5,1% qué es, ¿anual o en esos 8 años?

Digo yo que sería en 8 años, porque no me parece a mí que el sueldo de los funcionarios hubiera aumentado más de un 40% en 8 años (sin tener en cuenta incrementos por antiguedad, por ejemplo).

En cualquier caso, lo importante no es la cantidad en términos absolutos, sino en términos relativos ("equivalente en pesetas de 1970"). Vamos, que si tenemos en cuenta la inflación probablemente el sueldo de los funcionarios españoles haya decrecido con respecto a la media europea.

Si es que uno enfatiza lo que le interesa, y si además de enfatizar, simplemente miente, pues apaga y vámonos...

Guti dijo...

Sí, ahí está el asunto, creo que era en los 8 años. Y como digo, también depende de cuánto cobraban los españoles en relación con los europeos... A mi madre le han subido la pensión bastante más que al resto, pero es que cobra una pensión de viudedad no contributiva (vamos, una mierda).