Testu n"asturiano Rossaleda en Llaviana

Ayeri foi a ver a Rossaleda Jazz Quartet, que tocaben en Llaviana. Hai que facer 80 km ente ida y vuelta, y la nueche nun taba pa tar dando paseínos perende (aparte que nun sabíamos dir), pero pa una vez que se pue oyir música ensin fumu... p'allá fuimos.

Y pasélo en grande. A Ross conocíla nun cursu (Jazznera 2008), non de maestra, sinon d'alumna (ehí queda eso) y nun sabía quién yera, pero paecióme claro que sabía cantar. Y que yera una cantante contenía, pertranquila, rayando en ser fría, pero ensin llegar a selo. Tenía muncha curiosidá por ver cómo sonaba el grupo (Samuel Fernández, piano; David Casillas, contrabaxu, y Leonel Duarte, batería).

Aparte de que el salón d'actos de la casa cultura Llaviana ye mui guapu, sonaben perbién. Tenía munches ganes d'oyir a Samuel, y gustóme muncho. A David ya lu oyera enantes y sabía que yera buenu, y Leonel tamién me prestó un montón.

Tocaron canciones perguapes, amestando canciones asturianes tradicionales (El chalaneru, El mio Xuan, Agora non...) con standards: Taking a chance on love, Do nothing 'till you hear from me, Misty, Song for my father, Chega de saudade, The shadow of your smile (a ritmu bossa), una versión de Unchain my heart iguá por Casillas...

¿Qué voi dicir? Foi una maraviya. Elegante, sobre too. Simplicidá (si en jazz desiste eso), un soníu llimpiu, claru, y la voz de Ross, cuasi siempre suave, pero que tien fuerza cuando ella quier. Un estilu mui personal. Y saber cantar tonada como sabe ella pémeque ayuda muncho a esa precisión que tien. Lo que tocaben los músicos, entamando por Samuel, pues... guapísimo. Virtuoso, sí, pero siempres mui musical, el tipu música que-y presta tocar a un músicu, pero tamién escuchar a la xente. Xusto la triba de música que a mí me prestaría tocar si supiera. Samuel dexóme ablucáu, de verdá.

Merez la pena dir, anque seya a ún de les zones peor señalizaes del mundu. Ye imposible volver pa Uviéu si nun yes adivín. Porque nun hai un solu cartel que lo ponga.

La misma nueche tocaba Marco Martínez y los sos collacios, pero siendo al mismu tiempu, yera imposible dir a too. Ye una cosa de esti ciclu de CajAstur que nun pescancio del too; dos y tres conciertos a la vez. Yo por culpa d'una clas que tenía perdí tres conciertos de golpe, y de poder habría ido a toos.

Bueno, pues eso. Que si nun conoces a Rossaleda Jazz Quartet, hai que conocelos. La única pena ye que nun vimos a Ross tocar el vigulín, que tamién tenía curiosidá, y que nun vendíen CDs a la salida, y agora voi tener que mercalu perende.

3 comentarios:

David Casillas Rivero dijo...

Muchas gracias por la crítica. Soy David Casillas y no solo estoy agradecido, sino que encuentro muy interesante que alguien se tome la molestia (y el tiempo) de expresar su opinión y difundir el trabajo de otros de manera desinteresada. Se siente en Asturias una falta muy grande de autopromoción de los proyectos locales, y de repercusión y valoración por parte de los medios. Espero que iniciativas particulares como la tuya ayuden a mejorar esta situación.

¿Conseguiste el disco?

Guti dijo...

¡David! ¡Cuánto honor! :-)

Pues estoy de acuerdo, a mí me parece muy bien que Manrique escriba crónicas en los periódicos cuando vienen los Rolling y eso, pero me parece más importante saber que hay músicos quizá mucho mejores que los Rolling, aquí, a la vuelta de la esquina. Así que en la medida en que yo pueda participar en el "boca-oreja"... intento hacerlo. No soy mucho de bares, y eso es una pega porque me pierdo muchas cosas, pero en fin...

El disco quería comprárselo "a alguien humano", en persona en alguna tienda, pero en los sitios en que pregunté no lo tenían. Ya iba a rendirme y comprarlo por Internet o como fuera, pero si sabes decirme dónde ir a por él, de paso le hacemos publicidad a alguna tienda que lo merezca :-) Todavía tengo pendiente oírlo, y esas ganas contenidas, a la larga, no son buenas.

Por cierto, muy buena idea el "Unchain...". A ver cuándo tengo ocasión de escucharte otra vez.

David Casillas Rivero dijo...

Creo que la mejor manera de conseguirlo es directamente de nosotros. No deben de quedar muchos a la venta por ahí. Dejanos un mail en la web http://www.rossaledajazzquartet.com con tu dirección o un mail para contactar y ya nos arreglamos para enviarte uno.