Testu n"asturiano La fiesta del cinismu

Un obispu diz que hai que tener curiáu, que les fiestes pueden perder el so xacíu relixosu y quedar namás que la folixa. Y diz más o menos que hai llistos que inventen folixes pa que coincidan coles fiestes relixoses.

Cualquiera diría que esti obispu nun sabe cómo se escoyeron les feches de casi tóes les fiestes católiques, eses que agora molésta-y que-y pisen. O cómo se escoyó el sitiu onde se punxeron les ilesies.

Si antañu aportaron les fiestes ya ilesies católiques pa sustituir a fiestes ya ilesies d'otres relixones, camudando una relixón por otra... si güey toca que camuden a una relixón por fiestes abúltame que ye un pasu p'alantre. Anque me gusten poco les fiestes. Atonten a la xente y fáenla facer coses absurdes, pero non tanto como les relixones.

1 comentario:

Sergio dijo...

El señor Obispo haría bien en visitar Cangues, para ver cómo se construyó ( lamentablemente ha tenido que ser reconstruido en el XX ) un templo cristiano sobre un monumento megalítico. Siendo obispo, imagino que no ignorará sobre qué se asienta la Catedral de Sevilla. Por no hablar de tantos y tantos casos en Jerusalén o Estambul.

También le convendría repasar los mitos antiguos sobre vírgenes fecundadas por instancias divinas, muy anteriores a la Judea del siglo I, o por qué se estableció la fiesta de San Juan "casualmente" coincidiendo con las fiestas paganas que celebraban con el equinoccio de primavera la llegada del buen tiempo y sus benéficas consecuencias.

Naturalmente , quiero creer que un jerarca de la Iglesia no ignora nada de eso. ¿ Se trata de oponerse a que las cosas vuelvan a ser lo que siempre fueron ? Habían conseguido cambiarlas muy bien, pero en el siglo XXI la gente, afortunadamente, ya no comulga con ruedas de molino con tanta facilidad como antes de la institución de la escolarización obligatoria, cuando para formarte, tenías que hacerte cura, y era una larga carrera, ocho años; cuatro años pa aprender a engañar y cuatro años para aprender a que no los engañaran ;-)