Testu n"asturiano Ruidu jazzísticu y marimachos

Tenía ganes de escribir daqué positivo de dalgún políticu del PP, en cuantu me dieran motivu. Y voi facelo agora, y va ser de Gabino de Lorenzo. Y porque fizo daqué que a mí, en particular, perxudícame.

Sábese (bueno, sélo yo) que a mí gústame abondo el jazz. Diz el periódicu que'l alcalde d'Uviéu "inicia una cruzada contra'l ruidu". Y que considera "una agresión a los vecinos montar escenarios y megafonía para actuaciones". Asina, suspendióse el festival de jazz que diba haber en Xunetu, onde decíen que diben tocar Gilberto Gil y John Mayall. "Este próximo mandato municipal va a ser el de la lucha implacable contra el ruido", diz Gabino. Quitando San Mateo, diz que nun va haber escenarios na cai. Que ye un anacronismu montar escenarios, megafonía, etc. en cais y places, y que ye una agresión a los vecinos afectáos que nun va colos tiempos.

Ye triste que nun se vaiga oyir jazz, y que pa unu que hai, se suspenda el conciertu de jazz (que nun ye, precisamente, la música que más ruidu fai). Pero les coses como son: si ye verdá que se suspende pa respetar el drechu de los vecinos a dormir un horariu razonable, y pa lluchar contra'l ruidu, con dolor de corazón digo que ta bien fecho, porque buena falta que fai. Lo que nun termino de caltriar ye por qué en San Mateo el ruidu nun molesta, y sobre too mosquéame que el periódicu diga:

[...] evitar la proliferación de acontecimientos que dañen el descanso de los vecinos, normalmente los residentes en el Oviedo antiguo y en la losa de Renfe, donde se celebran la totalidad de los conciertos y celebraciones nocturnas.


¿Cómo ye, ho? ¿La totalidá de les celebraciones nocturnes? Y entós, les fiestes de Pumarín, cuando enxareten esi escenariu escomanáu nel parquecín y ponen la música al altu la lleva durante cuatro díes, pa que cuatro gatos queden sordos y baillen y beban, ¿nun cuenten? Bueno, nun pueo decir más que oxalá seya verdá que van lluchar contra'l ruidu. Tienen el mi aplausu.

N'otru ordre de coses, un señor diputáu del PP y candidatu a alcalde de Santiago (Gerardo Conde Roa) llama a la Ministra de Fomento ministru marimachu. Ye verdá; amás, díxolo dos veces, insistiendo. Y diz que "es una cosa increíble la manera que tiene de dirigirse a la gente, a las autoridades, no solamente a sus compañeros de partido".

Pémeque esti señor tenía que renunciar a la so acta de diputáu. Por tres motivos. Ún, por faltosu. Dos, por emplegar argumentos ad homimen. Y tres, por zote. Nun me cabe na cabeza que pueda criticar a la Ministra de Fomentu pola manera que tien de dirixise a les autoridáes... insultándola. Revela una falta tala d'intelixencia que esti señor nun pue gobernanos.

Asina va'l país.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Creo que se asocia música con molestias nocturnas por una razón muy simple :hácense conciertos tarde porque los promueven los chigreros que , lógicamente ,tienen que amortizar la inversión .Nadie relaciona la contemplación de un cuadro con la madrugada , las copas y el humo; sin embargo sí ocurre eso con la música. La música en directo es algo marginal , sórdido y ligado mentalmente más a una cárcel que a un museo. Es acojonante que se subvencione la ópera y se multe a los bares que hacen conciertos de rock.La expresión artística más popular (el rock) está perseguida y la expresión artística más elitista y excluyente (la ópera) recibe apoyo con dinero público.¡¡¡y nadie va al Campoamor con un bidón de gasolina!!!

Guti dijo...

Hombre, creo que no es cosa de hablar de gasolina, tampoco.

La música me gusta, sobre todo, en directo (aunque vea poca). Me gusta mucho el rock. Como dije, me gusta el jazz. Pero las cosas como son: nunca, que yo sepa, la contemplación de un cuadro ha perjudicado al vecino. Estoy totalmente en contra del toreo, por mucho que pueda apreciar el componente artístico que tenga, porque creo que el arte no justifica la tortura; y me tengo que aplicar el cuento aunque me duela, cuando mis gustos perjudican al vecino.

No veo problema en que se apoye la ópera. El problema es que no debería ser elitista. Yo no veo que tenga que ser diferente del rock; es un espectáculo musical. Pero, eso sí: la ópera no molesta a la gente que quiere dormir. Los bares que hacen conciertos de rock, frecuentemente, a costa de su negocio putean a gente normal que sólo quiere vivir en paz. La solución no puede ser simplemente que los vecinos se aguanten; hay que buscar otra.

Recientemente he oído que esta "cruzada contra el ruido" de Gabino es más falsa que un duro de madera, y que suspende los conciertos simplemente porque no tiene pasta. Pero no lo sé. Ya lo veremos.