Testu n"asturiano Relixón Testu n'asturiano

Una parte del mundu islámicu tan gafos con Benitu XVI polo que dixo nuna conferencia sobre la relixón y la violencia. Ye una traxedia, pero tengo qu'almitir que, d'una manera retorcía, faime gracia la situación.

A mí, dende lluéu, nun me paez que Benitu dixera ná que pudiera enfadar a naide. Pa entamar, la conferencia paézme un rollu que nin entiendo del tóo, nin m'interesa muncho. La teoloxía nunca nun me paeció una cencia. Pero aun lleéndola, pémeque namás citó a un bizantinu del sieglu XIV-XV (de xuru qu'un pocoñín burru) mentantu falaba d'otres coses. Total, que do-y la razón a Benitu, y nun me paez que tenga que pedir perdón por nada.

Pero lo que me presta ye ver al Papa de la Ilesia Católica, Apostólica y Romana, la única poseedora de la verdá, extra ecclesia nulla est salus, enfrentáu a un montón de musulmanes enfurruñáos que nun atienden a razones. Préstame ver cómo intentan desplica-yos que lo que dixo Benitu yera namás una cita, y non yera la so intención facer suyes eses pallabres. Ye evidente, pa cualquiera con dos déos de frente. Pero a ver cómo faen callar y escuchar a toa esa xente que berra y pide la so cabeza.

Préstame porque agora igual s'enteren de lo que ye intentar razonar con un fundamentalista relixosu, daquién que tien tola verdá (¡y a Dios, na menos!) del so lláu, que considera al restu'l mundu un montón d'infieles enquivocáos.

Razona con ellos, Benitu, razona. Desplícayoslo. A ver si t'escuchen, a ver qué tal se te da.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Yo también me leí el discurso de Ratzinger, y, aunque, en condiciones normales, no se puede considerar demasiado ofensivo, hay que tener en cuenta que viene del "lider" de una religión con muchos siglos de "barbaridades" en nombre de dios a su espalda, y que bien podría haber tomado como ejemplo a su iglesia para su discurso y no a la religión musulmana, sobre todo en los tiempos que corren. Sobre todo, porque no todo musulmán es un fanático, y, parece ser, que últimamente se tiende a dar esto por supuesto. Yo considero bastante desafortunada su cita, cabe pensar que este señor tenga un grado alto de cultura e inteligencia, y que debería haber pensado en el efecto de sus palabras. Cuando se incluye una cita en un discurso, suele ser para apoyar ese mismo discurso con la frase citada. Lo mismo con todo el lío de las caricaturas, que también las considero bastante desafortunadas, pues metían a todos los musulmanes en el mismo saco, ¿qué nos hubiese parecido a los españoles una caricatura en la que, en referencia a ETA, equiparasen español=terrorista? Y que conste que considero que las religiones son un verdadero atraso, pero hay que tener dos dedos de frente...

Guti dijo...

Estoy más o menos de acuerdo, parece cuando menos curioso que haga discursos sobre la violencia un señor que hasta hace poco era, creo recordar, precisamente el responsable del organismo heredero de la Inquisición (la Congregación para la Doctrina de la Fe). Y que sobre violencia y religión la Iglesia Católica sabe, probablemente, más que ninguna. Y en el sentido que apuntas, sus comentarios son un error, sin duda. Pero sigo pensando que no son suficiente motivo para organizar algaradas de estas (¿quién las organizará, por cierto?).

Pero no niego que, como digo en el artículo, me hace gracia ver a Benito lidiando con un problema de dogmatismo...