Texto en español Clásicos favoritos

No soy un gran oyente de música clásica. Sólo lo hago de cuando en cuando (eso sí, me gusta ver a la gente tocar).

No obstante, hay muchas cosas que merecen la pena. Y aprovechando que nadie me ha enviado ningún meme de esos, voy a anotar yo, porque me da la gana, algunas de las obras que más me gustan. Sin ningún orden particular, pero todas ellas me tocan alguna cuerda sensible, qué le voy a hacer.

  • Scheherazade, de Nikolai Rimsky-Korsakov. El motivo de violín es muy conocido, pero tiene muchas más cosas: las mil y una noches, tal cual. Si esta música no le puede a uno, es que no tiene entrañas. Se puede bajar de la página de la Peabody Symphony Orchestra en MP3.

  • La Suite Bergamasque, de Claude Debussy. Música clásica que no suena simplemente a clásico. Una búsqueda, un piano clásico con una estructura más moderna, pero desde luego capaz de emocionar. Algo grande... Las Arabescas también son más que recomendables (Debussy es mucho Debussy).

  • Fausto, de Charles Gounod. Para pocas óperas que oigo, mi favorita resulta que ni es de Verdi, ni en italiano, ni... Pero la conocí hace bastantes años en una versión que hicieron para la televisión de El fantasma de la ópera, y quedé embobado con aquella historia romanticona, y con aquella Teri Polo que encarnaba a la perfección a aquel ángel puro, ángel radiante, y que salía básicamente vestida, nada que ver con esa lagartona que anda ahora por ahí con el mismo nombre ganándose la vida a base de demostrar que la magia es algo muy frágil que no se lleva bien con la silicona. El caso es que busqué qué ópera era aquella, y es esta (hablamos de tiempos pre-internet; había que estar atento a los títulos de crédito y tomar nota rápidamente si en la película no quedaba claro qué música era). Cuando tiempo después pude ir a verla en Oviedo (huelga decir que fue la primera vez que asistí a la ópera) casi me caigo al patio de butacas de la emoción. Así una película mediocre puede llevar a uno a la ópera.

  • El Requiem de Mozart. Otra vez que una película despierta la curiosidad del que la ve. En Amadeus se ve cómo Wolfgang dicta a Salieri la partitura, y por un ratito se oye sonar cada parte por separado y cómo, quizás, los compositores construyen sus obras. Y la fuerza de esa música va, evidentemente, más allá que cualquier película, y al parecer también más allá que los siglos. Ese coro recordándote que te vas a morir pone los pelos de punta.

  • Juan Sebastián Bach, digamos que cualquier cosa suya. No es la música que más emociona o impresiona a los músicos, pero merece la pena sentarse a escuchar música barroca. Aunque musicalmente esté superado, no es así para quien no la haya oído...

Sí, faltan muchas cosas. Ya sé que Beethoven es lo más (la Sonata Waldstein me gusta mucho, y no debe de ser lo mejor que tiene). Pero esta memez de los memes se suele hacer poniendo cinco cosas. Así que otro día ya pondré más.

Texto en español La chica de Ipanema

Otro apunte de los ejercicios que voy haciendo. Un solo para The Girl From Ipanema, o La chica de Ipanema, o Garota de Ipanema en el original (canción que nunca me ha gustado en demasía, pero bueno). No es una interpretación, sólo una anotación de frases, y muchas no son mías, pero la elección sí (vamos, que por lo menos no lo copié de nadie como otros). El solo está grabado a trozos (cuando me confundía, básicamente) y sin embargo el acompañamiento está grabado de la primera toma estricta y de un tirón (de ahí tantos errores). Lo que hay básicamente es:

- Escalas mixolidia ascendente, descendente bebop.
- Escala mayor y menor.
- Arpegios.
- Frases de Django Reinhardt (¡!) y de Wes Montgomery por ahí calzadas.
- Y sobre todo una resolución puesta aquí y allá (que era lo que más había que practicar esta vez).

Grabado en Oviedo (26-04-2007) con: Guitarra Ibanez Artcore AG75, amplificador Ibanez GT75, PC con Windows XP, Audacity 1.2.

Garota de Ipanema [MP3 - 3,29 MB]

Una caquilla, pero pasito a pasito es como se avanza.

Text in English Fame and journalism

Just a quote:

By and large, the more famous you are, the less of a journalist you are. Besides, fame does not last. At its best, it is about being paid to learn. For fifty years, I have been paid to go out and ask questions. What a great privilege to be a free reporter in a free society, to be someone whose job is a search for knowledge. What a rare chance to grow as a person.

David Halberstam



I did not know this man before. But I think that a true journalist has just died.

Maybe some of the TV wannabe-stars of these days actually think that he should learn from them...

Testu n"asturiano Xugando a House

Non, non ye que entame a decir barbaridaes a la xente (piénsoles de xemes en cuandu, pero nun les digo). Nun me paez tan cool eso de dir cortando a la xente. Hébolo tola vida, y siempres tuvo un nome: ser faltosu. Y ser faltosu ye malo, anque pola tele preste velo. Pero ye la tele.

Va dellos meses que tengo una tendinitis tremenda nos tendones d'Aquiles. Como tengo'l vezu d'usalos abondo (bah... pa caminar, y eso), tan tol día doliéndome. Nun pueo correr, y dellos días pásolo canuto pa baxar les escaleres. Ya tuve nel mélicu (un bon mélicu, esa ye la verdá), ya fice dalgún tratamientu con antiinflamatorios, y xelu, y plantiyes de silicona... Y meyoré un pocoñín, pero col tiempu torno a tar igual.

Tamién fai unes selmanes que me duel el costazu drechu. Entamó a doleme a lo tonto. Como ye onde me apoyo pa dormir, pensé que igual yera por eso (hebo una temporaúca que me dolía'l brazu a la altura'l coldu, y dime cuenta que yera por una postura al dormir; non la puse más, y pasóme). Y fui dándome cuenta que toi fechu con malos materiales, porque son too averíes.

Y el llunes pasáu, vi la lluz. Camenté que esto diba ser cosa del ácidu úricu.

Enxamás tuve noticia nenguna de que'l ácidu úricu pudiera dar tendinitis. Yo ya tuve'l ácidu úricu altu va dellos años, y entós dolíame enforma la articulación del deu gordu'l pie drechu. Fui al mélicu pensando que yera una lesión (de aquella xugaba al baloncestu) pero él dixo que diba ser el ácidu úricu, y diome una dieta (y... matemático). Hai que dicir que yo nunca nun fui de comer mariscu nin caza nin carne roxa; siempres fui mui normalín pa comer, pero tengo tendencia a tener altu l'ácidu esi. Cola dieta esa... quitáronme casi too lo que comía. Nunca na vida pasé tanta fame. Dende aquella, si me xubía un pelín l'ácidu enseguida me dolía el déu. Controlaba un pocoñín la cosa, y arreglao.

Agora, con estos dolores tan raros pensé que va tiempu que nun miro lo del ácidu úricu, y que si fai cristales nes articulaciones, por qué nun va facelos nel tendón; y si hai cristales nel tendón, ye normal que se inflame.

Voy pa'l Google y pa tendinitis "ácido úrico" salen 13.300 páxines. Tobillos, rodilles, coldu y costazu tan nel puntu mira... Mira qué bien.

Da la casualidá que'l llunes pasáu ficiéronmos un análisis de sangre y mexu onde trabayo. Nun tengo los resultáos, y además nun soi mélicu, y esta nun ye manera de diagnosticar nada, y nun faigáis esto'n casa. Pero yo apuesto a que tengo altu'l ácidu úricu.

De momento, ya entamé a facer dieta (non, nun toi auto-medicándome; ye que esta dieta nun me va venir mal de toes maneres) pero la cosa ta fea, porque nun se pue comer ná. Bueno, nun ye namás que una apuesta, un xuegu que nun me va facer mal. Ya veremos si acerté o non.

Testu n"asturiano El collaciu misteriosu

Cuandu pagué les primeres perres pol pisu nel que vivo agora, nun hebía más que unes rayes nun cachu papel. Ficieron el bloque dempués. El barriu tamién cambió la tira. Ví cómo ficieron un parque delantre mi casa, cómo lu desficieron y volvieron a facelu (poniendo nel mediu un montucu que nun sé qué pinta aparte estorbar), cómo quitaron una cai (la Calleja del Sol, se llamaba) y el chaletucu qu'hebía nella, cómo furacaron en suelu, cómo ficieron un bloque de pisos tremendu, cómo casi tiren la casa de al llau por furacar más de la cuenta.

Quier decise que los primeros que vivimos nesi pisu, fai ya ocho años, fuimos el mi amor y yo. Pero ya tenía un habitante. Esti:

Ye un home-rana, o buceador, como se llame. Lleva botelles de aire nel llombu, que nesta semeya nun se ven. Dende que aportamos a esta casa, tien un sitiu na mi habitación -onde ya vivía primero que nosotros-, enantes detrás de los CDs y agora enriba la estantería, al llau d'un altavoz. Ta siempres xixilando, y de xemes en cuandu siente un pocoñín de música. Tamién delles veces charla con otru collaciu que tien allí, un San Pancracio, pero esi aportó dempués.

Munches veces dame por pensar cómo diantres foi a dar a la mi casa enantes que yo. Por respetu, nun-y puse nome; si ye un axente secretu, o algo semeyo, de xuru que quier más que les coses tean asina. Tamién me entrugo delles veces qué triba de pescardu-y dio esi mordiscu na aleta. Vete a saber cuála ye la so hestoria. Pueo tener teoríes, pero desplicación, nenguna.

Alrodiu del mi amigu, que lleva más tiempu en casa que yo, tamién pienso otres coses. Que a los gua.hes pequeños gústen-yos los muñecos y xugar, y que a los paisanos, magar nun quieran almitilo, paezme que tamién (pero da-yos vergüenza y entós disfrácenlo de xuegos de rol o de maquetes de trenes). Que los gua.hes pequeños faen amigos asina: primero yes amigu, y lluéu ya van descubriendo coses de ti y deprendiendo a llevales (o enfadase contigo si fai falta). Pero primero yes amigu. Los mayores primero sabemos coses, y lluéu ya veremos si somos amigos o non.

Nun sé quién ye esti home-rana, nin cómo aportó a casa, y nun ye que xuegue con él ni nada (nun diba paece-y bien que lu tratara como a un xuguete). Por nun tener, nun tien ni nome. Pero ensin saber por qué, apréciolu. A la so manera inanimada, ye un amigu.

Testu n"asturiano Perdones, payasos, piratas y chapuces

  • Paez que Ibarretxe pidió perdón (nel nome de la sociedá vasca) a les víctimes d'ETA. Y dixo que'l país vascu nun tuvo a la altura, y que esa petición de perdón llega tarde. Y he pone-y un puntu pergordu. ZP 1, Iñaki Gabilondo 1, Fernando Sánchez-Dragó 1, Juande Ramos 1, Juan Fernando López Aguilar 1, Juan José Ibarretxe 1.
  • Dempués de lleer les entrugues que-yos ficieron los abogáos de la acusación particular a los etarras citáos pa declarar nel xuiciu del 11-M, y suponiendo que lo que pon el periódicu ye verdá... la declaración de toos ellos duró alredor d'un cuartu hora. Tola teoría de la conspiración y el queremos saber va camudándose nesto. Nesta payasada. Lo que quiero decir ye que... ¿pa qué citaron esactamente los abogáos a estos etarras? ¿Ye esto tolo que teníen que falar con ellos?
  • Los piratas yeren xente que abordaba barcos nel mar, según diben de viaxe, pa robar, y marchaben coles perres (nel meyor de los casos). Tienen tola razón los que protestaron na llectura del Quixote: el canon por llibru prestáu nes biblioteques ye piratería. Ya lo dixe delles veces: too esto de los cánones y los drechos d'autor nun fai más que convencer a los veceros de que nun hai que pagar más pola música o los llibros, de que al final la razón tá del lláu de los que copien y de que lo xusto ye enfrentase a estos sinvergüenzas. Pero agora, pa encima, métense col drechu a dir gratis a una biblioteca pública, que ye de lo poco que-y queda al pueblu pa alcordase de la so dignidá.
  • Toi fartu de sentir eso de "todo hace indicar". Ye otru síntoma más de la chapuza y la falta de curiáu que hai nel periodismu. Nun sé, yo nun soi periodista nin filólogu, pero pémeque pues decir o "todo parece indicar" o "todo hace pensar". "Todo hace indicar" quier decir que les prebes púxente pa que... ¿indiques? ¿El qué?

Testu n"asturiano Conciertu de Chuck Loeb

Dempués de tantes pelleyáes de los políticos, tenía'l rixu de escribir sobre coses guapes. Tengo pendiente cuntar daqué sobre'l fin de selmana que pasé'l otru día'n Pesoz. Pero ayeri tuve una esperiencia d'eses que se remembren. A última hora, diome por dir a ver el conciertu de Chuck Loeb nel centru cultural de CajAstur (hai que dir ceo, porque llénase; menuda cola hebía al minutu de aportar yo, que ya quedé faciendo cola fuera).

Cuandu a los dos minutos de conciertu ya nun tienes axetivos, ún piensa qué coime va escribir mañana nel blog.

Resulta que salen los músicos al escenariu, y lo que veo ye un paisanu -Loeb- con una camisuca clara, pantalones de loneta y playeros como del economatu, que paecía que venía de echar de comer a les pites. El baterista (Josh Dion) yera'l típicu gua.hacu de discoteca col pelu tiesu polos bordes de la cabeza y esa perilluca de diañu, que paecía que veníen de pañalu na cai Mon cuando diba de camín pa un chigre. El teclista (Matt King) diba semeyu a Loeb, pero yera calvu y con coletuca; poro, paecía un diseñaor gráficu. Y el baxista (Brian Killeen) paecía un prubín con una chaquetuca rescatá de debaxo'l colchón. Loeb garró una guitarra maciza (paecióme abondo raro; un músicu de jazz que tocó con Stan Getz creyí que diba usar guitarra de caxa). El gua.hacu sentóse a una batería bien simple, y el teclista tenía dos teclaúcos -que paecíen unu, ún enriba'l otru, nada que ver con Nacho Cano-.

Y entamaron a tocar.

Y a la primera ya mos pusieron a toos firmes. Vaya marcha. Vaya ritmu. Vaya nivel. Vaya mena de tocar. Tocaron Good to go, que ta nel discu caberu que grabaron, pero nun ye ni paecío a oyilos en directo. Camenté que eso yera romper el fuéu y lo demás cuentu. Pero ye que siguieron asina tol conciertu.

El baterista, Josh Dion, ye mui peculiar. Tien tol ratu una espresión totalmente tensa, cola boca abierta, faciendo unes mueques tremendes, y nótase que ta metíu al 100% no que toca, espresándose col cuerpu. Pero nun se dedica a tontáes; hai que ver cómo suena. Delles vegáes garraba una pandereta cola mano, pero... seguía tocando la batería, con un solu palu, y nun se veía que perdiera toque dalu na caxa. Sonaba meyor que muchos bateristas que usen entrambes manes. Y encima, el tío canta. Cantó un par de cancios (mentantu tocaba, claro). Menuda voz, menudu gustu.

Loeb toca muncho más elléctrico que lo que yo creyía, usa muncho pedales, soníos diferentes, ecos, efectos... Usó la mesma guitarra tol ratu, pero xuro que un solo que fizo sonaba esactamente igual que una guitarra española. De la técnica val más nun decir ná; ye xente que sóbren-yos deos, fálten-yos trastes. Podía tocar tres guitarres a la vez. (A veces sonaba como si lo ficiera).

El baxista y el teclista, pues nada, na misma llinia. Qué xente...

Chuck, amás de ser un músicu de quedar colos güeyos en blanco, paez buena xente. Como cuando contó la historia de la so muyer, y el so suegru, y dedicó-y un canciu.

De verdá que mui poques veces na vida me ablucó tanto un conciertu'n directo. Nunca nun oyí una música con fuerza tala, con tanta calidá, tantu sentimientu, con tal demostración de talentu y de poderíu. Tocaron cuasi dos hores, pero da la impresión de que podíen tocar tola nueche. Y eso que ye un estilu que en principiu nun ye, de cutio, el que más me presta. Pero la música bien fecha... puede con ún.

Y al final, salen al pasillu a vender cedés y firmar lo que la xente quixera, y facese fotos. Un fulano que estudió con Jim Hall, que tocó con Stan Getz a los 23 años... diz a la xente que por favor, se averen al final, a saludalos, a charrar. Yo diba con prisa y nun me quedé, pero merqué un discu de Loeb y otru del grupo de Josh.

Pues eso. El disco ta guapu, pero oyilos en directo ye pa caer sentáu. Toquen güey en Xixón. Si puedes, VETE. Ye pa no perdéselo.

Y llúeu hai perehí xente que se dicen músicos...

Y otros que dicen que nun pagar mata la música... Yo nun pagué pol conciertu. Y lluéu, diome la gana de mercar non un discu, sinon dos.

Texto en español Sí, he copiado, señorita

Esta gente no me da tregua. No he acabado de escribir una sandez, y ya no me resisto a escribir otra.

Resulta que el Partido Socialista de Canarias presentó un documento con "125 medidas" que, en gran parte, era copiado del programa electoral que Ciutadans-Partit de la Ciutadania presentó a las pasadas elecciones autonómicas catalanas. Para mí, en este caso el plagio en sí es lo de menos. Lo importante y grave es que ese plagio da idea de varias cosas:

  • De la seriedad con la que se aborda ese trabajo.
  • De la solidez de las propuestas y su fundamento en una ideología.
  • De la capacidad intelectual y brillantez de las personas a las que se ha encargado ese "irrelevante" trabajo.

Dado que tanto el responsable del equipo, Pi, como el candidato Aguilar leyeron el programa (supongámoslo, por favor) y lo dieron por bueno (¡lo presentaron en público!), cabe colegir que el PSC se parece muuuucho a Ciutadans (o que lo que Ciutadans quiere para Cataluña es bueno para Canarias...)

Esto sirve para que recordemos en manos de quién estamos. Qué medianías intelectuales, qué clase de vagos y tramposos, de irresponsables, de ineptos que no pueden redactar un miserable documento Y llamo esto a quien plagió, no a Pi ni a Aguilar, porque creo que no sabían nada... ¡lo que significaría que no pintaron nada en la redacción del programa electoral que luego deben ofrecer a los ciudadanos! Deberían explicar cómo se confecciona el programa. ¿No hay ponentes, no hay ideas, no hay directrices? ¿Es que simplemente se encarga a un becario y punto? Esta es la categoría de ciudadanos aventajados que dirige el gobierno de toda una Comunidad Autónoma. En este caso, además, hablamos de un partido que quedó el tercero en número de votos y pretende desbancar a otro de ámbito autonómico (Coalición Canaria), que seguro que pregona a todas horas que a los demás partidos no les importan los problemas propios de las islas. Y precisamente en esta situación en la que convendría ser extremadamente cuidadoso... el programa que lo haga el becario.

Y eso que siempre he considerado a López Aguilar una excepción en la clase política, por dos motivos extremadamente relevantes y distintivos: que tiene y demuestra modales, y que es culto. Es de los pocos políticos españoles que he tenido oportunidad de ver hablando para televisiones extranjeras sin dar asquito.

Eso sí, aparte del ridículo que ha hecho Aguilar ante los canarios, hay que admitir que, hablando vulgarmente, los tiene cuadraos:

  • Se ha comido la vergüenza, y ha salido públicamente a dar la cara y decir que sí, que está copiado, que qué se le va a hacer, que el programa de verdad de la buena será súper original y divertido. Hay que agradecerle que no haya hablado de errores informáticos, ni de campañas orquestadas para destruir al PSC, ni de y el PP más.
  • El responsable del equipo que hizo el documento ha dimitido inmediatamente.

Tenemos otro personaje que admite un error, y el elenco queda así: ZP 1, Iñaki Gabilondo 1, Fernando Sánchez-Dragó 1, Juande Ramos 1, Juan Fernando López Aguilar 1.

Por lo demás, creo que en principio merecería perder clamorosamente las elecciones. Pero sé que la gente no vota o deja de votar por nimiedades como un programa electoral plagiado. Viendo otros casos, de hecho, casi merece un ascenso...

Texto en español ¿Fraude electoral?

Me apetece pensar un poco en voz alta sobre el asunto de los impresos de voto por correo que el PP de Melilla pidió reproducir a una imprenta. Sé que si hubiera encargado el PSOE esos impresos tendríamos a Ángel Acebes indignado y a José Blanco enseñándonos papelitos salidos de su impresora para demostrar que todo es normal. Pero bueno, los actores en este caso son los que son.

Respecto a los argumentos del PP, me baso en informaciones periodísticas, porque en su página web no hay nada. Dicen que se obró correctamente:

  • Que encargaron los impresos porque hay escasez de ellos en Melilla.
  • Que lo hicieron para facilitar los trámites al ciudadano.
  • Que cualquiera puede imprimírselos, porque están en Internet.
El primer argumento no me convence. No consta que ningún ciudadano se haya quedado sin impreso porque en Correos tuvieran pocos, pero si ocurriera, lo normal sería denunciarlo, y seguro que la Junta Electoral correspondiente pondría allí los impresos necesarios inmediatamente aunque fuera por helicóptero. Otra cosa es que de repente pidas quinientos... (Pero ni los necesitas ni te los dan, de todas formas.)

El segundo argumento tampoco me convence, porque la ley electoral (artículo 72) y el R.D. 605/1999 de 16 de abril (página de donde Ángel Acebes supuestamente se descargó los PDFs que imprimió y enseñó a la cámara) describen un proceso altamente personal y en el que sólo se prevé tráfico de estos documentos entre organismos oficiales. En cualquier caso, "facilitar los trámites al ciudadano" es algo peligrosillo si se habla del voto. Una de las tareas más indelegables (y formalmente exigentes) que existen es el voto, y así debe ser. Parece que sí que te dan más de un impreso si lo pides, pero siempre en los límites de un uso directo, individual, entre el ciudadano y el organismo oficial (una cosa es que te lleves 5 para tu familia y otra que te lleves 100).

El tercer argumento me parece claramente falaz. Primero, que el formato del impreso no sea secreto no significa que se pueda reproducir (es un impreso oficial). Segundo, lleva papel carbón ("papel calcante", como lo llamábamos nosotros) y parece evidente que si están en Internet no es con intención de que el ciudadano los imprima y los use, como da a entendeder Acebes. Tercero, en Internet hay muchas cosas, que se pueden usar legalmente o ilegalmente. Y cuarto, Ángel Acebes estudió Derecho y sabe perfectamente que las disposiciones legales suelen llevar publicados en sus anexos los formatos de los documentos a los que aluden, sin que ello implique en modo alguno legitimar determinados usos de los mismos.

En mi opinión, los partidos políticos no deberían intervenir de ninguna manera en el procedimiento de votación, con una única excepción: ejercer pasivamente de observadores o interventores, para garantizar la limpieza del proceso. Si los ciudadanos necesitan ayuda para votar, en ningún caso debería proporcionársela un partido político, sino el Estado (creo yo).

Opiniones aparte, me inclino por pensar que lo de los impresos sí que es cuando menos algo irregular (con algunas cosas no se juega) y sí que conviene a la imagen del PP dar explicaciones, que los votantes no hemos recibido.

Pero bueno, ellos son los dueños de su propia imagen.

Texto en español He sido abducido

He sido abducido.

Es la única explicación posible.

Ayer, deambulando torpemente por casa, como de costumbre, me encuentro... con armas terroristas.

¿Que no? Yo tampoco me lo creía, pero aquí están las fotos. No hay más que ver la composición.




Luego, me entero de que (¡y yo tres años pensando lo contrario!) nadie en el PP dijo nunca ni dice que el 11-M fuera obra de ETA. De que lo de la teoría de la conspiración habría que preguntárselo a otros. De que Esperanza Aguirre confía en la justicia y en las FCSE, y de que su partido nunca ha centrado su tarea de oposición en el 11-M. De que la teoría de la conspiración la inventó... el PSOE.

Total, que lo que ha pasado en España durante los últimos tres años no ha pasado.

Estoy muy asustado. Después de encontrar armas terroristas en mi propia casa, y darme cuenta de la tremenda desconexión con la realidad que sufro... sólo cabe esa explicación. He sido abducido.

Y no sé para qué pueden haberme utilizado.

Porque lo que está claro, también, como diría Gila, es que aquí alguien ha utilizado a alguien.

Texto en español Adiós, Barthe. Buen trabajo, Pons.

En un artículo anterior ya solté sapos y culebras sobre el comportamiento de las lumbreras que dirigen la televisión pública española. El otro día oí (y vi por primera vez) a Javier Pons, al parecer director de la cosa, explicando que querían ser "más competitivos". Creo que es posible; pueden ponerse en cabeza de la mierda, y ser también los primeros de la clase en inyectar dinero público a empresas privadas, comprándoles esa mierda, mientras jubilan (también con dinero público) a todos los profesionales que valen para algo y podrían estar haciendo televisión de verdad por la décima parte del dinero que cuesta traer a Darek a una tertulia mañanera.

El sábado pasado estaba yo viendo, por casualidad, la segunda parte del Pamesa-Real Madrid de la ACB. Y ese fue el último partido de Pedro Barthe. Con Romay y Chichi Creus a su lado.

El baloncesto español empezó a ser relevante, como todos sabemos, en las olimpiadas de 1984 y en el Mundobasket de 1986. Después de eso vivió una corta edad de oro, en la que la gente jugaba en la calle y se seguía la liga española. Y era un baloncesto maravilloso. A la vez, empezaron a llegar los primerísimos partidos de la NBA, que hasta entonces era imposible ver. Los empezó a emitir TVE en abierto, con aquel señor tan peculiar llamado Ramón Trecet. Bastantes años después, algunos fantoches ineptos copian de manera patética lo que hacía Trecet, pero sin llegarle ni a la suela del zapato en oportunidad, gracia, profesionalidad y, sobre todo, conocimientos. Bueno, a la suela del zapato no, porque al fin y al cabo llegarle a alguien a la suela del zapato implica llegar a algo suyo; Andrés Montes, a Ramón Trecet, aunque le haya copiado todo lo que hace ahora (pero exagerado y deformado y pasado por el tamiz de su propia incompetencia supina) no le llega ni a la altura del escupitajo anónimo que lleva pegado a la suela del zapato.

Pero me estoy desviando del tema. Pedro Barthe estaba allí. Fue el que nos contó lo que sabemos de baloncesto. Fue el que luego pasó por la travesía del desierto que fueron los fracasos de Díaz Miguel (QEPD), y el que vio cómo la televisión pública pasaba del baloncesto y dejaba que la liga nacional quedara sólo para abonados del Canal +. Fue el que hizo aquel programa "Chócala", gracias al cual pudimos ver qué había sido de Tachenko u otros. Fue el que comentó los primeros All Star que se vieron en España, cuando era completamente impensable que un europeo jugara allí.

No me gusta todo lo que hizo Pedro Barthe, ni mucho menos; pero no se le puede negar el mérito de ser alguien que comentaba los partidos, no molestaba, y sabía lo que hacía. Me sonrojo yo mismo, de vergüenza ajena, si lo comparo a ese sujeto llamado Andrés Montes, o a la mayoría de los comentaristas deportivos de la actualidad, que son más payasos de feria que otra cosa.

Hacía un buen trabajo, no perfecto, pero bueno. Así que como Miradas 2. Sobraba. Jubilado. Fuera.

Al final del partido, POR LO MENOS, después de 33 años de carrera, tuvo la oportunidad de despedirse. Leyó emocionado unas notas, dijo algunas verdades, y se fue. Con su prestigio, mucho o poco, íntegro. No sé si sus directivos pueden decir lo mismo.

Y lo que más me indigna es que en el puto telediario de la Primera, que fue el que vi, se mencionó el resultado del partido, pero NI UNA SOLA PALABRA sobre Pedro Barthe. Hay tiempo para anunciar Mira quién baila, o Lluvia de estrellas, o para anunciar relojes, o para hacer chistecitos cuando llega el de los deportes, o para poner montajes literarios y llenos de doble sentido con las jugadas de fútbol del día, o para contar cómo Fabio Capello se saca un moco en una rueda de prensa. Pero no hay tiempo, y me temo que tampoco dignidad, ni rectitud, ni justicia, para rendir el más mínimo respeto a alguien como Pedro Barthe.

Durante el partido, mientras un jugador de Pamesa (creo) se fajaba para conseguir la posición bajo el aro, Romay decía algo como: "Ahí vemos a fulanito, buscando posición, usando la cabeza y el culo, cosa típica de los pivots" (y es cierto). Después de unos cuantos segundos de silencio total, se oyó a Barthe soltar la reflexión que no pudo guardarse, algo como: "Bueno, mientras sepa aplicar cada cosa en su momento..."

"Queremos ser más competitivos"... No sé por qué, con algunas personas el chiste de Barthe cobra todo su lamentable sentido.

Text in English Sailing

Herman Melville wrote, speaking about Nantucket-based whaling:

Two thirds of this terraqueous globe are the Nantucketer's. For the sea is his; he owns it, as Emperors own empires.
Nantucket whaling boats sailed for months or years of danger. James Cook led the first European expedition to reach the east of Australia or the Hawaiian Islands, ventured into the Antarctic Ocean (71º 10' S) almost reaching Antarctica, and set up countless milestones of cartography, exploration and sailing. Spanish and Portuguese sailors started to make the world a well-known place, crossing endless oceans in their ships, through storms and risks. Expeditions to the Norht and the South Pole, and specially the Endurance expedition of Ernest Shackleton, are among the most amazing and inspiring achievements of the human race.

America's cup is rooted in the golden age of sailing. The 2007 edition is being held at Valencia, Spain. And there are lots of people who benefit from the competition. We can hear these days public relations personnel speaking about the upcoming events.

Mostly, parties.

Today we have seen in the news the last sensation in America's Cup: a party with Demi Moore, Pipi, Inés Sastre, Fonsi Nieto, and other inspiring, awesome, exemplary personalities.

And I wonder what James Cook, or Elcano, or Shackleton, or Ahab would think about this race.

And I have to conclude (as I did some time ago with olympic games) that this filthy, opportunist and fake celebrity-based business has absolutely nothing to do with sports or nature. With the austerity, humility and smallness that on is bounded to feel in the middle of a gigantic ocean over a small wooden boat. With all the virtues of companionship that an antarctic explorer has to put into practice just in order to overcome a polar winter with his team.

I am not any sailor; fear won't let me go deep into any sea. But I respect sailing way too much to recognize it in what I saw today on TV.

As far as I'm concerned, America's Cup is dead.

Texto en español Miradas 0,6

Ya tardaban.

Tengo un cabreo de los que hacen época.

Como había UN programa en TVE:

- Que tenía sentido.
- Que no era telebasura.
- Que no era deporte.
- Que encajaba con la misión de servicio público de TVE.

Pues han tenido que llegar los directivos inteligentes y profesionales a JODER la programación de TVE cargándoselo.

Es lo más suave que se me ocurre decir de los indeseables que hayan decidido relegar Miradas 2 a un espacio de mierda dentro del informativo. Demasiada cultura, demasiado arte, demasiadas cosas interesantes. Hay que recortarlo y dejarlo como una sección de curiosidades y rarezas dentro de un telediario.

Ayer ya lo dijeron los locutores de Miradas 2.

Los descerebrados a los que pagamos por llevar TVE siguen su larga (o más bien corta) marcha hacia la idiotización. Se supone que nos están dando, a los espectadores, los que queremos.

Pues miren, yo quiero que se tiren ustedes de cabeza a un estercolero.

Recuerdo haber visto ya hace tiempo a Georgina Cisquella cubriendo noticias en los telediarios. Esta mujer ha cometido un error: no evolucionar profesionalmente (¿?) como otros grandes periodistas españoles (Mercedes Milá, Emma García, Ana Rosa Quintana, Maxim Huerta...) La muy tonta ha seguido haciendo periodismo, ha seguido siendo honrada, coherente, y esforzándose por hacer un trabajo de calidad. Y claro, en esta senda de degeneración, en esta cuesta abajo profesional, ha terminado... haciendo probablemente el mejor programa (independientemente de lo poco o mucho que me guste) que se emite durante el día en la televisión en España. A quién se le ocurre. Lo raro es que no la hayan jubilado directamente, como a tantos otros que al parecer sobran.

Banda de cabrones.

Testu n"asturiano Esti ye Apache

Va dellos días falé de Apache y del so nuéu collaciu. Y pémeque, como nun soi Juan Ramón Jiménez, les mis descripciones nun valen un ren, y gustábame dexar guardáo nel blog daqué más, dalguna semeya d'Apache y del so práu, enantes de que-yos dea a los sos dueños por construir.

Asina que equí ta Apache, el poni del nomáu "práu del poni" (anque en realidá el sitiu llámase "La Calea del Medio"):




Y namás veme apoyáu na muria, averóse y sacó la cabezona pa que lu acariciara. Y miróme colos sos güeyones. "¿Quiésme?"



Y equí ta, tan contentu, col so amigu.

Texto en español Otra de rigor periodístico

En cinco minutos, ojeando El Mundo en versión digital, me encuentro dos perlitas.

Una, en un subtítulo de la portada, nada menos. El concienzudo periodista confunde "relevar" con "revelar", como cualquier chiquillo de primaria:



Y en otra noticia secundaria (por cierto, bastante truculenta y asquerosa) incurre en un laísmo de libro, como... eeeeemm... ¿como cualquier chiquillo de primaria?



No, el error no es del acusado. Es del periodista. Porque si fuera del acusado, tendría que ir entrecomillado o llevar un sic. Tales omisiones serían, quizás, peores que el laísmo.

Todo esto no tiene excusa en cualquier caso, pero si encima se combina con la tendencia tergiversadora y amarillenta que El Mundo ha demostrado consistentemente en sus contenidos de los últimos tiempos... la cosa es más preocupante aún.

Que viva el periodismo.

Texto en español Titiriteros

Hay una cosa que me tiene intrigado respecto a las cifras de lectores de algunas páginas web. ¿En qué medida cabe hacer deducciones sobre la actitud de sus visitantes a partir del número de visitas?

Pongamos un ejemplo. Entro con cierta frecuencia a El Plural y a Libertad Digital. Supongo que mis visitas cuentan y me consideran un "lector". De algún modo lo soy. Pero en realidad no siento el más mínimo respeto por ninguno de estos dos medios. El nombre de ambos me parece de risa cuando leo sus contenidos. Digámoslo claramente: entro por puro recreo enfermizo. A ver qué burrada, estupidez o mentira dicen hoy. A ver cómo tergiversan o manipulan algún hecho (o algo que ni siquiera es un hecho) para que encaje con sus intereses. No creo ni media palabra de lo que ponen, y las visito puramente por curiosidad malsana. Podemos aceptar que técnicamente soy lector suyo, pero... ¿quizás consideran que coincido con su línea editorial? ¿Cuánta gente hay como yo en esto?


Me llamó la atención últimamente un detalle menor aparecido concretamente en Libertad Digital (y desde luego más sutil de lo que acostumbran a ser). Llamaba "titiriteros" a unos actores que acudieron a misa en San Carlos Borromeo, parroquia que la Iglesia quiere cerrar, al parecer, por defectos de forma litúrgica. Me llamó la atención porque utilizan "titiritero" con evidente afán despectivo.

Titiritero es el que maneja títeres, o el que ejerce de volatinero. Esa acepción sana y sin doblez es la que el redactor de LD quiere convertir en insulto.

Y hay pocas palabras más grandes. Así que no ha sido muy hábil. Técnicamente, las personas aludidas no son titiriteros en cualquier caso, y se lo ha llamado para empequeñecerlos. Pero la verdad es que los ha engrandecido. Les ha atribuido importantes habilidades que no han ejercido (sin perjuicio de que ejerzan otras... o no). Cualquiera que haya sido pequeño delante de un puesto de Chacolí (así se llama en Asturias uno de los personajes más populares) respetará mucho más a las personas que movían sus manos y ponían sus voces a aquella obra que a cualquier redactor de Libertad Digital.

Siendo retorcidos al estilo de estos dos grandes medios de comunicación, un títere, además de un muñeco que se puede mover, es una persona que se deja manejar por otra. Titiritero sería, pues, el que maneja a otras personas que se dejan manejar.

Quizás Libertad Digital sí sea, por desgracia, una compañía de titiriteros. E intentan manejar hilos muy concretos.

De los muñecos depende que esos hilos no les funcionen. Ojalá sea así.

Testu n"asturiano Pasando'l agua (II)

Güey diz Javier Ortiz delles coses sobre la semana santa nes que tien más razón qu'un santu. Y como él ya lo escribe tan bien... yo nun voi decir na más. Equí ta'l enllaciu.

Testu n"asturiano Pasando'l agua

Abenayá lleía un cuentu qu'hebía per casa de La Familia Fariñones, y na típica escena cabera, cuandu'l personaxe va detrás de otru pa pegá-y o cosa semeya, la güela siempres taba detrás diciendo: "¡Hai que pasá-y el agua!" De aquella nun pescanciaba lo que yera (dempués ya lo supe).

Nun tien nada que ver con esta mena de "pasar el agua", pero estos días, en Andalucía, hai escenes tremendes de xente llorando, xente mirando pa'l cielu, procesiones dando vuelta pa la ilesia, y esmolecimientu xeneral pola lluvia. Les procesiones eses son lo más importante pa delles persones, pero si llueve, nun pueden salir.

Y yo entrúgome: ¿Por qué non?

Eses procesiones, nel so paraxismu, son una demostranza de dolor, un actu d'almiración pa con Cristo y el so sacrificiu. Los cofrades lleven pesos descomanáos, van descalzos, castíguense de milenta maneres. Nun pue echalos p'atrás l'agua. Pémeque diba ser un ingrediente más de sufrimientu y d'austeridá.

¿Que los traxes empapáos nun diben llucir igual? Eso tien solución: en poniendo capirotes de GoreTex, o texíos hidrófugos, arregláo.

¿Que nun se pue moyar la imaxinería, porque se estropia? Bueno, camiento que ye importante sacar la imaxen tradicional, pero digo yo que será más importante salir, anque seya con otra imaxen. Pues como les ruedes de les carreres de motos: pue tenese una imaxen pa seco y otra pa moyáo. ¿Que llueve? Sacamos la imaxen pa moyáo, que ye de resina sintética pintada con aerógrafo y de xuru que nun diba haber quien fora pa estremala de la auténtica. Llames a los que faen los muñecos del guiñol de Canal +, y ta fecho. Ye verdá qu'esi material pesará enforma menos que la maera de verdá, y tamién se trata de que los costaleros sufran lo que tienen que sufrir, pero tamién ye mui fácil iguar un llastre de plombu. Así, toos contentos (los costaleros, polo visto, tamién).

¿Que les veles apáguense si llueve penriba d'elles? Home, digo yo que les veles nun sedrán tan importantes, pero pa coses d'iluminación tamién hai arreglu fijo.

Al final, de xuru que lluz más la procesión con buen tiempu, como les escursiones o los partíos de fúbol. Pero el buen tiempu nunca nun tá aseguráu, y una procesión debaxo los rayos, truenos y centelles, arrecostinando col agua y el aire, tamién diba ser bien guapa, a la so manera. Naide nun diba poder decí-yos nada. "Equí vemos la procesión de la Cofradía del Santu Perdón Perpetuu, que güei hebo salir cola imaxen de moyáo por culpa l'agua". Fáise-y dempués una ofrenda a la imaxen orixinal y ya tá (inclusive s'enriquez la lliturxa).

Digo más: paezme cuasi ofensivo que se tea rindiendo cultu a un personaxe como Jesucristo, y a lo qu'él sufrió por nosotros, y que los costaleros lleven esi pesu y esi esfuerciu, pero que se pare too porque llueve y nun fai guapo.

Total, que o hai dalgún motivu pa que les procesiones nun salgan que yo non conozo, o nun entiendo un ren.

Text in English Texto en español Texte en français A politician's word / Palabra de político / Parole d'homme politique

[Multilingual post / artículo multilingüe / article multi-language]

Some months ago I wrote about the need for a website to store what our politicians say. It is not such an illogical idea; if they give their word, we should be able to tell which one honoured it.

It seems that some guys have put this into practice, specifically in relation to the candidates' promises during the election campaign. Good news, if this contributes to a more intelligent and rational debate about politics. These guys are the same that keep El Manifestómetro, devoted to counting people at demonstrations and protests (and the only reliable source for these data in Spain).

Once again, civil initiative is of much more value than those of journalism, whose duty would be exactly to give information to citizens. In this case, information flows the other way around...



Hace unos meses escribí sobre la necesidad de un sitio web para anotar lo que dicen nuestros políticos. No es una idea tan absurda; si dan su palabra, deberíamos poder distinguir quién la ha cumplido.

Parece que hay quien ha llevado esto a la práctica, concretamente en relación conn las promesas que hacen los candidatos en la campaña electoral. Buenas noticias, si esto contribuye a que el debate sobre política sea más inteligente y racional. Los responsables del sitio son los mismos que llevan El Manifestómetro, que se dedica a contar gente en las manifestaciones (y es la única fuente fiable para tales datos en España).

Una vez más, la iniciativa ciudadana resulta mucho más valiosa que la periodística, cuyo deber debería ser precisamente dar información a los ciudadanos. En este caso, la información fluye al revés...


Il y a quelques mois j'ai écrit sur la nécessité d'un site web pour collectionner ce que nos hommes politiques disent. Ce n'est pas une idée autant absurde; si ils donnent sa parole, nous devions pouvoir distinguer qui l'a tenu.

Il semble que quelqu'un a mis cela en oeuvre, précisément en ce qui concerne a les promesses que les candidats font pendant la campagne électorale. Bonnes nouvelles, si cela contribue à un débat politique plus intelligent et rationnel. Les responsables du site sont les mêmes qui sóccupent de El Manifestómetro, consacré à compter les gens dans les manifestations (et qui est la seule source d'information fiable pour ces donnés en Espagne).

Une autre fois, l'initiative citoyenne demeure beaucoup plus estimable que la journalistique, dont le devoir serait précisément de donner information aux citoyens. Dans ce cas, l'information découle dans le sens contraire...

Texto en español Días de vino y hojas

Al final, la música pudo más, me tragué mis palabras y el viernes de noche decidí ir a ver a Joaquín Chacón y Marco Martínez al Masaveu 55. Cenamos rápido en el Pizza y Más (la pizza está buena y atienden bien, pero sobre todo... es el único sitio libre de humos en el que se puede cenar cerca de mi casa) y salimos pa'l Masaveu.

La cosa se presentaba genial. Cuando llegamos no había demasiada gente, y allí estaban las sillas perfectamente colocadas (de modo que podía ver hasta las cutículas de las uñas de los maestros) y el ambiente especial que siempre tiene ese bar. Basta decir que sonaba por los altavoces una versión de Berimbau/Consolaçao... Además, me encontré a algunos amigos que tenía ganas de ver. Me tomé un chocolate de esos tan espesos que no se pueden beber, que hay que tomarlos a cucharadas (literalmente). Y cuando Chacón y Martínez (con guitarra nueva, que suena todavía mejor que la de antes si tal cosa es posible) empiezan y dan las cuatro primeras notas de Beautiful Love, pues ya ha merecido todo la pena. Si encima más tarde tocan Body and Soul, pa qué vamos a hablar. Bueno, en realidad esta gente da igual lo que toque. Podrían tocar Opá, voy a hasé un corral y nos quedaríamos con la boca abierta de todas formas.

Pero no todo iba a ser perfecto. Desde el principio, nuestros amables compañeros de bar (uno de ellos sentado justo junto a nosotros) ya se habían dado el gusto, ya habían hecho caso a uno de los cartelitos del Masaveu (el que más me gusta, ese que pone "prohibido no fumar") y ya no había quien aguantase allí. Así que nos despedimos, nos perdimos la segunda parte (habrían tocado Dos gardenias, fijo, pero qué se le va a hacer) y nos fuimos a casa, a quitarnos toda la ropa y tenderla fuera.

En otro orden de cosas, muy, muy distinto, el fin de semana estuve haciendo algún ejercicio con Las hojas muertas, o Les feuilles mortes, o Autumn leaves, que de todas esas formas la he oído nombrar. Grabé algunas cosas a trozos, por apuntarlas más que nada, y aquí está el resultado (tempo lamentable; aparte de lo que hago mal, que es mucho y sé dónde está, yo creo que mi tarjeta de sonido tiene algún problema de retardo cuando grabo y ejecuto a la vez).

Grabado en Lamuño, el 1 de abril de 2007, con guitarra Ibanez Artcore... bueno, lo mismo que la última vez.

Autumn Leaves [MP3, 3,54 MB]